CFR a desemnat firma care va face studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de tren Constanţa – Mangalia

tren constanta mangalia

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat firma care va elabora studiul de fezabilitate necesar electrificării și modernizării liniei de cale ferată Constanța – Mangalia (43 km), lucru care va permite circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Ruta Constanța – Mangalia este deservită de o linie simplă cu o lungime de 43 kilometri. Această rută este foarte circulată în timpul verii, dar trenul face peste o oră între cele două orașe, atât pentru că oprește în fiecare stațiune, cât și pentru că linia este neelectrificată.

Între Constanţa şi staţiunile din sudul Litoralului, trenurile de călători circulă cadenţat dar cu tracţiune diesel, iar în sezonul estival garniturile care vin dinspre Bucureşti schimbă locomotiva electrică la Constanţa, manevră care durează câteva minute. În plus, vara climatizarea face mai greu faţă în trenurile cu tracţiune diesel.

Licitația a fost câștigată de asocierea Baicons Impex S.R.L. – I.S.P.C.F. S.A, cu o ofertă financiară de 7.770.000 lei fără TVA (criteriul aplicat fiind „cel mai bun raport calitate-preț”).

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

• creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;
• creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație;
• modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv;
• sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea de viitor;
• dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;
• modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;
• montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc;
• îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea totală estimată a contractului este de 12.023.503,80 RON fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021 – 2030. Durata contractului este de 9 de luni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: