Cererile de sejururi pe litoralul românesc au crescut cu peste 50%. Hotelurile de pe litoral, ocupate 100% în vârf de sezon

mamaia, Constanta, turism, mare, litoral Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Cererile de sejururi pe litoralul românesc au crescut în ultimele două săptămâni cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton, anunţă touroperatorul Litoralulromanesc.ro, potrivit căruia hotelurile de pe litoral sunt ocupate 100% în vârf de sezon.

„Cererile de sejururi pe litoralul românesc au crescut în ultimele două săptămâni cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton”, anunţă Litoralulromanesc.ro.

Pe fondul relaxării restricţiilor determinate de pandemie, precum şi datorită ofertelor lansate de operatorii din turism, românii se grăbesc să-şi asigure sejurul din această vară pe litoral, astfel că la fiecare mai puţin de un minut se efectuează o rezervare.

„Mulţi români aleg litoralul românesc şi vara aceasta pentru a petrece principalul concediu din an pentru că se simt mult mai în siguranţă. Criteriile care contează sunt proximitatea faţă de casă, accesibilitatea, precum şi faptul că nu li se solicită un test PCR sau dovada vaccinării, obligatorii pentru călătoriile în străinătate. Iar din acest punct de vedere, credem că turismul intern în general va avea de câştigat în 2021. Am mai constatat faptul că, deşi sunt turişti care adaugă în pachet şi asigurarea cu acoperire Covid-19, numărul lor a scăzut în comparaţie cu lunile ianuarie-februarie, ceea ce înseamnă că mulţi români au o abordare mai relaxată acum faţă de pandemie”, afirmă Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

În general, rezervările de vacanţe sunt pentru perioada iulie – august, motiv pentru care, în acest moment, deja sunt hoteluri care, pe anumite intervale din vârf de sezon, au grad de ocupare de 100%. Pandemia a modificat şi comportamentul de consum al turistului român: astfel, mulţi se orientează mai ales spre hoteluri de 3 şi 4 stele pentru a beneficia de servicii de calitate şi pentru că se simt mai în siguranţă din punct de vedere sanitar.

„Valoarea medie a unui sejur rezervat în această perioadă este de 2.200 de lei, iar această creştere a cererii se datorează şi faptului că preţurile au rămas la nivelul anului anterior sau chiar mai reduse în unele situaţii. Astfel, vara debutează cu tarife de sub 100 de lei pentru două persoane la un hotel de 3 stele. Durata medie a vacanţei este de 5 nopţi, dar există şi turişti care aleg sejururi extinse, de două, chiar trei săptămâni”, arată compania.

Staţiunile preferate anul acesta sunt şi acelea în care s-au făcut investiţii – fie de către autorităţi, aşa cum este proiectul de extindere a plajelor din Mamaia, fie investiţii private, aşa cum sunt cele făcute de hotelieri în unităţi de cazare în Eforie Nord, Venus, Olimp, Jupiter etc.

„Aceste investiţii transformă cu adevărat litoralul românesc şi îi atrag la mare şi pe românii care nu au mai fost în această destinaţie de mai bine de un deceniu. Ne dorim ca procesul să continue şi să ajungem să ne comparăm cu staţiuni din vestul Europei, nu doar cu cele din ţări învecinate”, adaugă Ionuţ Nedea.

Reprezentanţii Litoralulromanesc.ro consideră că în acest sezon estival numărul turiştilor care vor petrece un sejur la Marea Neagră va creşte în comparaţie cu ultimii doi ani şi speră că 2021 este anul relansării turismului intern în general şi a turismului de litoral în special.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări.

Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele. În cei peste 15 ani de activitate, turoperatorul a organizat vacanţe la malul mării pentru peste 1,3 milioane de turişti care au rezervat peste 4 milioane de nopţi de cazare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: