CEO-ul Metro România avertizează: Este doar începutul creşterilor de preţuri pentru produsele alimentare; coşul mediu se va scumpi cu până la 10%

supermarket, magazin, mâncare, alimente sursa foto: Pixabay.com

Creşterile de preţuri ale alimentelor sunt de-abia la început şi este posibilă, în următoarele luni, o scumpire de până la 10% a coşului mediu, estimează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu, apreciind totodată că principala ameninţare pentru industria de retail vine de la eventuale şocuri de consum, în urma scăderii resurselor financiare ale consumatorilor.

“Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”, a spus Ariciu la PROFIT NEWS TV.

În urma creşterii preţurilor, consumatorii vor căuta produse cât mai ieftine, din fiecare categorie, dar şi alimentele premium vor înregistra o majorare a vânzărilor, astfel că cel mai afectat va fi segmentul de mijloc.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în septembrie, preţurile alimentelor erau mai mari cu 4,2% faţă de cele din septembrie 2020 şi cu aproape 4 puncte comparativ cu finele anului trecut. Ariciu se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare, întrucât deşi unele produse, precum carnea de porc sau berea, par să fi ajuns la o maturitate a potenţialului de creştere, vânzările pe alte categorii de alimente sau produse de îngrijire personală sau a casei sunt încă sub media europeană.

Cea mai mare oportunitate oferită de piaţa românească este dată de dezvoltarea înregistrată pe segmentul retailului de convenienţă, în care contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor, iar principala ameninţare vine de la posibilitatea apariţiei unor şocuri de consum, legate de disponibilităţile financiare ale consumatorilor, mai spune şeful Metro.

sursa: News.ro, sursa foto: Pixabay.com