Centura Timișoara Vest: CNAIR nu poate semna contractul cu Nurol (Turcia) / CNSC a admis contestațiile Precon și ARL (Strabag)

Centura Timișoara Vest CNAIR Sursa foto: CNAIR

Compania de Drumuri (CNAIR) nu poate semna cu constructorul desemnat Nurol (Turcia) contractul în valoare de 1,4 miliarde pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestațiile ARL Cluj și Precon. Anunțul vine în aceeași zi în care urmează să fie inaugurată Centura Timișoara Sud, care va fi ulterior continuată de Centura Timișoara Vest.

Licitația pentru Centura Timișoara Vest, șosea cu două benzi pe sens și o lungime de 14 km, a fost lansată în februarie 2024, iar în mai au fost depuse cinci oferte.

Pe 29 iulie 2024, CNAIR a anunțat desemnarea Nurol (Turcia) câștigător al licitației cu oferta de 1,4 miliarde lei, iar ARL Cluj și Precon au înregistrat contestațiile la CNSC vineri, 9 august 2024, în termenul legal de 10 zile (cele 10 zile se calculează din ziua ulterioară desemnării). Detalii AICI

Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actuala centură a municipiului (TimișoaraNord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care urmează să fie inaugurată marți, 10 septembrie 2024.

Noul drum național va avea 4 benzi (câte două pe sens), iar pe traseul lui vor fi construite inclusiv 4 noduri rutiere, două pasaje și un pod:

– Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT),

– Nod rutier la intersecția cu DN6,

– Nod rutier la intersecția cu DN59A,

– Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).

– Pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m),

– Pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m),

– Pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).

Construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest are o valoare de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), o durată de maximum 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) și va asigura legătura între actuala centură a municipiului (Timișoara Nord) și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care urmează să fie finalizată la sfârșitul lunii august 2024).

Cele 5 oferte depuse :

Au fost depuse 5 oferte pentru construcția Variantei de Ocolire Timișoara Vest (13,90 km)

  1. Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România)
  2. Asocierea CONCELEX SRL (Lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Asociat 1) – RETTER PROJECTMANAGEMENT SRL (Asociat 2), AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL (Asociat 3) (România – Ucraina)
  3. Asocierea SC Drumuri și Poduri Banat SRL (Lider) – SC Maxagro Center SRL (Asociat 1) – SC OPR Asfalt SRL (Asociat 2) – Obras Publicas y Regadios SA (Asociat 3) – SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (Asociat 4) – SC Autotehnorom SRL (Asociat 5) – SC CML SRL (Asociat 6) (România – Spania)
  4. NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ (Turcia)
  5. Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România)” a transmis, pe 15 mai, directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: