Centura Metropolitană Oradea va fi construită prin Programul Anghel Saligny. CJ Bihor lansează în august licitația pentru șoseaua de 17 kilometri care costă 290 de milioane lei

oradea Foto: Primaria Oradea, Facebook

Guvernul a aprobat finanțarea pentru construirea ,,Inelului Metropolitan Oradea” prin Programul Anghel Saligny, iar licitația pentru proiectarea și execuția șoselei de centură cu o lungime de 17 kilometri ar urma să fie lansată luna viitoare, a anunțat luni, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Inelul metropolitan pentru zona de sud a municipiului Oradea are o valoare totală de 290 de milioane lei din care Guvernul asigură 70 % prin Programul Anghel Saligny, 23 % din fonduri vin de la CJ Bihor, iar restul de 7 % de la Primăria Oradea.

Inelul Metropolitan va fi o șosea cu o lungime de 17 kilometri, o bandă pe sens și o durată de 22 de luni din care primele 4 pentru proiectare și 18 pentru execuție. ,,Guvernul României, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, a aprobat finanțarea „Inelului rutier metropolitan Oradea”, un proiect al Consiliului Județean Bihor și al Primăriei Municipiului Oradea. Inelul rutier metropolitan Oradea va fi un drum nou de 17 kilometri care va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu viitoarele centuri din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin. Ne propunem ca în luna august să demarăm procedura de licitație. Având în vedere că este o lucrare mare, am împărțit acest drum în două tronsoane. Va fi o procedură de licitație cu clauză suspensivă până la semnarea contractului de finanțare. Dacă totul va fi în regulă, am putea avea la finalul acestui an două contracte de proiectare și execuție semnate. Proiectarea este estimată la aproximativ 4 luni, iar execuția la 18 luni. Asta ar însemna că în primăvara anului viitor am putea începe efectiv lucrările, iar la finalul anului 2024 se va putea circula pe câteva tronsoane pe această centură. În 2025 ar trebui să se circule integral pe inelul rutier metropolitan”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu. Drumul este prevăzut cu două benzi, câte una pe sensul de circulație. Pe traseu vor fi construite două poduri, mai multe girații și două viaducte cu o lungime de 335,8 metri, respectiv 395,8 metri.

Cea mai importantă investiție în infrastructura de transport pe care o derulează CJ Bihor în parteneriat cu CJ Arad este Drumul Expres Oradea-Arad. Luna viitoare constructorul Erbașu ar urma să înceapă lucrările pentru construirea unui drum de legătură între Oradea și Băile Felix, o alternativă la aglomerația de pe DN 76.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Aici se poate sa reusească!
    La Braila ori Galati nu se poate!
    Pentru cinexiune cu Pod Braila!
    La Ph nu se poate face Valea Doftanei – Sacele pentru ca nu au furnizorul de balast!😁
    Si şpaga mica!😁

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.