Centura Buftea: CNAIR reactualizează avizele pentru a semna contractul cu câștigătorul desemnat PORR

Buftea DN 1 A

CNAIR a actualizat indicatorii tehnico-economici pentru Centura Buftea și lucrează în acest moment la reactualizarea avizelor Studiului de Fezabilitate, pentru a putea semna contractul cu PORR, a transmis instituția la solicitarea Economedia. Constructorul PORR (Austria) a fost desemnat câștigător încă din 8 decembrie 2023, dar nu poate începe lucrările pentru că Ministerul Transporturilor încă nu a actualizat indicatorii proiectului.

„Indicatorii tehnico – economici au fost actualizați și supuși avizării Consiliului Interministerial. În cadrul ședinței de avizare, Consiliul a solicitat revizuirea avizelor de la SF în vederea emiterii unui aviz favorabil. În acest moment se lucrează la reactualizarea avizelor de către CNAIR SA, în vederea semnării contractului cu ofertantul declarat câștigător PORR România”, arată răspunsul CNAIR pentru Economedia.

PORR, unul dintre cei mai buni constructori care lucrează în România, nu putea începe lucrările pe Centura Buftea pentru că Ministerul Transporturilor încă nu a actualizat indicatorii proiectului. La opt luni de la desemnare (a avut și singura ofertă depusă) contractul încă nu a fost semnat, valoarea ofertei, de 281 milioane lei fiind mult peste cea aprobată în 2010, de 183 milioane lei (Economedia a explicat aici). PORR este un constructor puternic din Austria care a finalizat înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lucrează conform graficului pe lotul 4 cu tunelul Curtea de Argeș.

Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Noul contract are o valoare cuprinsă între 330 și 390 de milioane lei. „VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”. 

Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.

„Am desemnat astăzi (n.r 8 decembrie) constructorul Variantei de Ocolire Buftea, județul Ilfov ! PORR CONSTRUCT SRL, care a câștigat acest contract cu suma de 281,17 milioane de lei (fără TVA), are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Contractul pentru construcția acestei variante ocolitoare, în lungime de 5,77 km, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT). Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km 17+100 al DN 1 A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei”, afirma Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, în decembrie 2023.

Traseu Centura Buftea:

Pe 12 decembrie 2023, CNAIR a semnat cu constructorul român Maristar contractul pentru modernizarea DN A între Pasajul Mogoșoaia (Centura București) și localitatea Mogoșoaia (detalii aici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ministerul l’u Grindean’u munceste pe branci … numai oameni rai cu pretentii… 3-5 ani sa se actualizeze datele, 2-4 ani contestatii, 3-7 ani executie… NOT IN OUR LIFE TIME!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.