Centura Bucureşti: CNAIR a stabilit firma de proiectare pentru reconfigurarea intersecţiilor periculoase/Un prim pas pentru ca centura să devină arteră urbană

Centura-Capitalei-MT

Compania de Drumuri a desemnat asocierea Asocierea GRAFIC TENDS SRL / SVL PROEC SRL câştigătoarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate care va da soluţiile tehnice necesare creşterii siguranţei rutiere pe Centura Bucureşti, la licitaţia lansată în august fiind primite două oferte. Este vorba despre întregul inel al Centurii (aprox. 72 km.) pentru care sunt necesare măsuri de reamenajare modernă a intersecţiilor principale şi măsuri pentru reducerea riscului de accidente. Pentru cele două loturi, Nord şi Sud, proiectantul a avut o ofertă de 6,3 milioane lei. Contractele pot fi semnate doar dacă nu se depun contestaţii, a transmis CNAIR : ,, Prin elaborarea studiilor se vor identifica măsuri de sporire a siguranței traficului pe Centura rutieră existentă a Municipiului București, care vor conduce și la creșterea capacității de transport a infrastructurii rutiere în zona de sud și de nord. Semnarea contractelor de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurilor de atribuire.” – comunicat CNAIR. Proiectul prevede amenajarea modernă a intersecţiilor de la Ştefăneşti, Tunari, Glina şi Splaiul Unirii, iar pentru sectorul de sud, tronsonul dintre DN 5 Jilava şi Autostrada Soarelui va fi lărgit la 4 benzi. Foarte important – pe semi-inelul sudic, între DN5 și A2 (rămas restant pentru modernizare), șoseaua va fi lărgită de la 2 la 4 benzi, iar acest proiect este inclus și el în licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Proiectul va presupune amenajarea modernă a intersecțiilor de pe DNCB de la:

– Ștefănești,

– Tunari,

– Splaiul Unirii,

– DC13 (Strada Leordeni).

,,Studiul de fezabilitate va analiza și felul în care drumul național de centură a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritățile locale sau centrale (spre exemplu, parcări park & ride sau platforme multimodale), astfel încât să existe o viziune integrată a transportului în zona București-Ilfov”, preciza, în august fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Studiul de Fezabilitate va da şi soluţiile tehnice pentru ,,urbanizarea” Centurii şi legătura prin Drumurile Radiale cu viitoarea Autostradă de Centură A 0. După finalizarea completă a Autostrăzii A0 (2024-2025), actuala centură va deveni arteră urbană şi ar putea fi transferată la Primăria Capitalei (n.r. traseul este aproape complet în judeţul Ilfov)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: