Centura București: CNAIR a semnat cu Rizzani contractul de 504 milioane lei pentru modernizarea tronsonului Chiajna – Jilava care include pasaje subterane la Bragadiru și Măgurele/ Ce probleme are contractul

Centura-Capitalei-MT

Compania de Drumuri a semnat cu Rizzani (Italia) contractul de 504 milioane lei pentru modernizarea Centurii București Sud între Chiajna și Jilava, contract finanțat din fonduri europene care include și două pasaje subterane la Bragadiru și Măgurele. Finalizarea procedurii de atribuire a fost anunțată încă de săptămâna trecută de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu (detalii aici).

Tronsonul Chiajna – Jilava are o lungime de 14 kilometri, proiectul prevede pasaje la intersecțiile de la Bragadiru, Măgurele și Jilava, iar termenul de realizare este de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție.

În premieră vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri – subteran, la nivel și suprateran, astfel:
Amenajare intersecții:
➡️ Intersecție Centura București – DN5 (inclusiv reabilitarea pasajului peste DN5)
➡️ Pasaj subteran pe CB km 44+725 – DC18 (Măgurele)
➡️ Intersecție Centura București – DC20 (Vârteju) și Cazarma Măgurele km 46+040
➡️ Intersecție Centura București – DN6 (Alexandria)

,,Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m.” a comunicat CNAIR

(n.r Directorul General CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că finanțarea de pe POIM va fi continuată pe POT 2021-2027. Spre deosebire de POIM care acoperă 85 %, Programul Operațional Transport prevede o contribuție mai substanțială de la buget)

Ce probleme are contractul: 
1. Oferta Rizzani a fost de 504 milioane lei, foarte mult sub evaluarea CNAIR cuprinsă între 638 și 758 milioane (79% din contract). Legislația achizițiilor publice interzice CNAIR să mai semneze contracte dacă oferta este de sub 80% din contract (detalii aici), dar nu retroactivează. (Nicio ofertă depusă nu poate avea o valoare mai mică de 80% din cea pe care a estimat-o beneficiarul: „o ofertă prezintă un preţ aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat atunci când preţul ofertat, fără TVA, reprezintă mai puţin de 80% din valoarea estimată a contractului respectiv”.)
2. Finanțarea este asigurată prin POIM, deci cu termen-limită 2023, iar durata contractului este de 3 ani.
3. Rizzani și Mavgo au întârzieri pe șantiere. Rizzani la Craiova, iar Mavgo are deja certificat negativ intermediar

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pai daca SF-urile si lucrarile se realizeaza cu aceeasi indolenta cu care doamna Podaru a realizat acest articol, in care se mentioneaza cand Chitila cand Chiajna, atunci o sa avem sosele la Sfantul Asteapta…

    • Într-adevăr, este Chiajna, nu Chitila, a fost o scăpare pe care ne-o asumăm. Am corectat articolul și vă mulțumim pentru atenționare!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.