Cehii doresc obiective ecologice mai blânde pentru producătorii auto din UE aflați în dificultate

Petr Fiala, premierul Cehiei Sursa foto: Facebook/Petr Fiala

Guvernul ceh a susținut apelurile de a îndulci obiectivele de decarbonizare pentru producătorii auto europeni, în timp ce aceștia se confruntă cu o scădere a cererii de vehicule electrice și cu intensificarea concurenței din partea Chinei, scrie Bloomberg.

Uniunea Europeană trebuie să își relaxeze obiectivele privind emisiile pentru anul viitor și să înainteze o revizuire a obiectivului său de a interzice motoarele cu combustie din 2035, potrivit prim-ministrului Petr Fiala. Vânzările de vehicule electrice mai lente decât se așteptau înseamnă că industria se confruntă cu amenzi  și cu o pierdere de competitivitate, a declarat el reporterilor vineri.

„Realitatea nu corespunde așteptărilor cu care au fost adoptate aceste obiective”, a declarat Fiala la Praga, în timpul unei conferințe de presă comune cu ministrul transporturilor, Martin Kupka, și cu șeful Asociației industriei auto din țara central-europeană, Martin Jahn.

Premierul ceh a scris apoi pe X: “Trebuie să ne protejăm industria, companiile și, cel mai important, angajații. Am promis că vom analiza în profunzime toate aspectele Green Deal și vom încerca să amânăm cel puțin părțile care sunt nerealiste și care vor amenința competitivitatea Europei. Anul trecut am împiedicat cu succes adoptarea standardului Euro 7 în forma sa dură, iar acum venim cu o inițiativă care urmărește să reducă chiar și obiectivele privind emisiile care au fost deja adoptate.

De ce? Pentru că producătorii nu vor fi capabili să respecte limitele. Rezultatul ar fi amenzi, o reducere a competitivității companiilor auto din UE și amenințarea concedierilor. Acest lucru ar avea un impact major și asupra Republicii Cehe, deoarece industria auto reprezintă 9 % din PIB-ul nostru și angajează sute de mii de oameni.”

Șeful guvernului de la Praga a  spus că din acest motiv Cehia va cere ca revizuirea regulamentului privind standardele de emisii de CO2 pentru autoturisme să aibă loc în prima jumătate a anului viitor, în loc de 2026.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: