Ce lucruri vor românii de Crăciun: Electrocasnice, vacanțe, telefoane

cadouri, craciun Foto: Pexels

Sănătatea, cei dragi alături, liniștea și normalitatea sunt principalele dorințe ale românilor din acest an, arată un studiu Omnibus realizat de IZIdata în decembrie, pentru a afla detalii despre români pentru perioada cadourilor de Crăciun. În ceea ce privește obiectele, în topul obiectivelor se află electrocasnicele, vacanțele și telefoanele. Studiul este realizat pe o populație digitalizată, reprezentativă la nivel național.

Sănătatea, cei dragi alături, liniștea și normalitatea sunt principalele dorințe ale românilor din acest an, arată studiul. Sănătatea este dorită de 73% din respondenți, urmând 55% cei care îi doresc pe cei dragi alături, iar liniștea e menționată de 49%. În același top regăsim iubirea (35% dintre respondenți), iar pe ultimul loc succesul, cu 18%.

Când vine vorba de lucruri materiale, românii încearcă să înlocuiască obiecte vechi sau să-și planifice o escapadă de la job. Practic, avem 29% de români care își doresc electrocasnice, urmați de 28% care vânează o vacanță, iar 25% din respondenți se gândesc la înlocuirea telefonului. Cei din urmă se orientează spre ideea de a aduce un nou vibe în garderobă, unde avem 22%  care au declarat că își doresc haine noi și 17% încălțăminte.

Având în vedere contextul pandemic, românii sunt în acest an mai echilibrați la bugetul alocat cadourilor de Crăciun. Astfel, majoritatea românilor atribuie doar 100 de lei, respectiv 31% din cei care au răspuns , fiind urmați de 27% din români care alocă între 201 și 500 lei. Între timp, 24% sunt dispuși să contribue cu 100-200 lei, iar ultima categorie este reprezentată de cei care oferă peste 500 de lei pentru cadouri, respectiv 18% din respondenți.

 

Imagine: Izi Data

 

 

Studiu Omnibus IZIdata, realizat în luna decembrie 2021 pe o populație digitalizată 15+ reprezentativă la nivel național, metodologie online (chestionare autoadministrate). Mărimea eșantionului N=1004.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: