Constructorul turc Makyol Insaat estimează că va avea nevoie de circa 1.000 de oameni la autostrada Sibiu – Făgăraș, iar pentru asta oferă salarii nete de pot ajunge la 1.500 de euro pe lună, relatează Turnul Sfatului. Compania a anunțat începerea lucrărilor, se lucrează acum la organizarea de șantier de la Cîrța, acolo unde vor dormi peste 400 de muncitori, dar și la construcția drumurilor tehnologice ce vor fi folosite pentru construcția autostrăzii.
Salariile oferite de Makyol Insaat și anunțate pe platforma Bestjobs sunt între 930 și 1.500 de euro, adică peste 7.500 de lei în mână.
Astfel, pentru un inginer care să lucreze la birourile de la Cîrța salariul este între 1200 și 1.325 de euro net pe lună. Se cere o experiență între 2 și 10 ani, un program de 9 ore, cinci zile pe săptămână.
Pentru un economist / contabil se oferă un salariu net de până la 1.100 de euro, iar postul ar urma să fie la Tălmaciu. Se oferă transport până acolo.
Un coordonator SSM, care ar urma să coordoneze personalul de pe șantier, să monitorizeze măsuri de securitate și siguranță și să investigheze accidente de muncă ar urma să primească între 1300 și 1500 de euro, net, pe lună. Se solicită ”minim 3 ani de experiență în coordonarea activităților de securitate a muncii pe șantiere mari, de preferință în proiecte de construcții de autostrăzi”.
Un operator de utilaje pe șantier ar urma să primească puțin peste o mie de euro, iar un specialist IT între 1200 și 1300 de euro.
Antreprenorul turc și asociații săi au la dispoziție 6,4 miliarde de lei și 4 ani ca să construiască autostrada Sibiu Făgăraș cu o lungime de 68 de kilometri, notează știrileprotv.ro.
„Oameni specializați se găsesc puțin mai greu. În prima fază vom începe cu lucrările pentru poduri și fundații, piloni forați și aici într-adevăr e nevoie de niște operatori pe utilaje care sunt mai de nișă, la fel cum sunt operatorii de macara și operatori pentru finisaje”, spune inginerul Nobert Tătar.
Ionică Ținteanu a avut o firmă de construcții, dar a închis-o, iar acum este excavatorist la autostradă.
”Sunt foarte mulți colegi de-ai mei, sunt chiar prieteni care s-au interesat și vor vină în zonă, azi am ajutat pe cineva să vină să ia legătura pentru o probă. Sunt oportunități și utilaje”, explică bărbatul.
Șefii de șantier spun că vor aduce câteva sute de muncitori din Turcia, dacă pe plan local nu se găsesc destui. Constructorul are de gând să facă încă două baze de cazare, pe traseul autostrăzii, însă își vă ajusta planurile pe măsură ce șantierul se extinde.
Prevazută cu 7 noduri rutiere și 12 viaducte, autostrada Sibiu Făgăraș va prelua din traficul aglomerat de pe DN1.
Pe un alt șantier, pe tronsonul 4 din autostrada Sibiu – Nădlac, la zona de tuneluri lucrează 11 naționalități, a anunțat recent secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ioan Scrioșteanu.
El preciza că se intenționează să se creeze o asociație a muncitori specializați în tunele, care au practică mai mult în străinătate.
”Sunt 11 naționalități în echipele de tunel și de la lună la lună se adaugă tot mai mulți români care au lucrat în străinătate, în diaspora, specializați în tunel. Chiar am discutat cu ei și vom înființa o asociația a ”tuneliștilor” români pentru că se cunosc între ei, au lucrat pe mai multe șantiere și sunt mulți oameni specializați. Am scos la licitație în ultima perioadă mai multe lucrări cu tuneluri în zona de execuție și vrem să aducem cât mai mulți români înapoi acasă și să lucreze pentru tuneluri, aici, în România”, a mai spus oficialul, citat de Turnul Sfatului.