Care sunt cele 18 industrii viitoare care ar putea remodela economia globală?

inteligenta artificiala future roboti 2 sursa foto: Pexels

Firma de consultanță Mckinsey a identificat 18 industrii potențiale ale viitorului care ar putea remodela economia globală, generând venituri între 29 și 48 de mii de miliarde de dolari până în 2040.

Domeniile acestora variază de la software și servicii de inteligență artificială la securitatea cibernetică, de la mobilitatea aeriană a viitorului la medicamente pentru obezitate și afecțiuni conexe și de la robotică la biotehnologie nemedicală.

Aceste industrii ar putea genera profituri cuprinse între 2 și 6 mii de miliarde de dolari până în 2040. Ponderea lor colectivă în PIB-ul mondial ar putea crește de la 4% în prezent la 10-16% până în 2040, relatează Mckinsey.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acesta sunt intitulate „arene”, respectiv o categorie unică de industrii definite prin două caracteristici: creștere ridicată și dinamism. Acestea captează o parte foarte mare din creșterea economică, iar cotele de piață ale actorilor din cadrul lor se modifică într-o măsură foarte mare.

Lista celor optsprezece industrii este:

  1. Comerț electronic
  2. Mașini electrice
  3. Servicii cloud
  4. Semiconductori
  5. Software și servicii de AI
  6. Reclame digitale
  7. Streaming video
  8. Vehicule autonome partajate.
  9. Spațiu.
  10. Securitate cibernetică.
  11. Baterii. Producătorii de baterii reîncărcabile utilizate pentru vehiculele electrice și alte tehnologii care sunt legate în principal de tranziția energetică
  12. Jocuri video. Producători și distribuitori de jocuri jucate pe console dedicate, PC-uri și

telefoane mobile

  1. Robotică. Producători de roboți și furnizori de soluții de robotică
  2. Biotehnologie industrială și de consum
  3. Construcții modulare
  4. Centrale electrice cu fisiune nucleară
  5. Mobilitatea aeriană a viitorului
  6. Medicamente pentru obezitate și afecțiuni conexe

Douăsprezece dintre „arenele” de astăzi au înregistrat o creștere și un dinamism copleșitor de mare în perioada 2005-2020. Aceste industrii includ comerțul electronic, biofarma, vehiculele electrice, internetul de consum și serviciile cloud. Acestea au avut o rată de creștere a veniturilor de 10% și o rată de creștere a a capitalizării de piață de 16% și și-au triplat cota din PIB-ul global de la 3 la 9% în această perioadă. În schimb, non-arenele au avut un CAGR al veniturilor de doar 4% și o rată de creștere a capitalizării de piață de 6% în aceeași perioadă.

Arenele generează profituri mult mai mari decât alte industrii, generează un număr disproporționat de giganți globali și oferă oportunități neobișnuit de mari pentru ca noile companii să devină giganți.

Cele trei ingrediente combinate într-o „poțiune de creare a arenelor” tind să genereze modul escaladant de concurență care caracterizează arenele. Elementele revelatoare ale unei arene în formare sunt schimbările de model de afaceri sau schimbările tehnologice, investițiile escaladate și o piață abordabilă mare și/sau în creștere. Prezența acestor elemente poate duce la o concurență escaladată între actori, care fac investiții mari pentru a câștiga nu numai cote de piață, ci și un avantaj în ceea ce privește calitatea produselor, ceea ce sporește beneficiile și îi diferențiază și mai mult de alte companii într-o cursă spre succes.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.