Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) și proiectantul Geostud sunt mobilizați pe traseul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești unde se face studiul geotehnic în cadrul etapei de proiectare, „cărămida” care trebuie să asigure cele mai bune soluții tehnice pentru etapa de execuție.
Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este cel mai dificil dintre cele 3 loturi care „atacă” zona montană, din acest motiv CNAIR a și prevăzut 18 luni pentru etapa de proiectare (Lotul 3 cu o lungime de 37 km are 12 luni proiectare).
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 a fost semnat în februarie, dar ordinul pentru începerea etapei de proiectare a fost emis de-abia după 5 luni, după cum Economedia a explicat aici.
„Pe teren se desfășoară faza de studiu geotehnic, faza de studiu topografic tocmai s-a terminat. Probele care se iau din teren se duc la laboratoarele din țară, iar informațiile sunt integrate de proiectant în Proiectul Tehnic pe bază căruia se obține Autorizația de Construire. Studiul Geotehnic în zonele accesibile este finalizat mai mult de o treime urmând ca la începutul anului viitor să fie finalizat aproape complet. Pe șantier suntem mobilizați foarte bine, avem 5 foreze la lucru și lucrăm într-un ritm alert, profităm de vremea bună”, a transmis inginerul Bogdan Alexandru, coordonator șantier Lot 2.
Video cu forezele la lucru aici.
Pentru lotul 2 sunt prevăzute 350 de foraje, în prezent fiind 5 echipe în teren, dar în zonele mai accesibile, a transmis joi, CNAIR.
„În etapa de proiectare a secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești se fac foraje geotehnice în vederea dimensionării corecte a podurilor, pasajelor, viaductelor și a tunelurilor de pe acest lot de autostradă.
-În paralel cu aceste lucrări se realizează studiile topografice, precum și deminarea coridorului. Contractul a fost semnat în data de 07.02.2022 pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu, cu ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. Valoarea contractului este de 4.250.006.315,00 Lei fără TVA. Durata de proiectare și execuție a acestei secțiuni este de 68 luni, din care 18 luni durata de proiectare și 50 de luni durata de execuție lucrări. Durata de garanție a lucrărilor este de 120 de luni. Traseul are o lungime de 31.33 km. Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile”, arată CNAIR.
Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.
Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.