Canalul București -Dunăre : costul total estimat este de 22 miliarde lei cu 6 ani pentru lucrări (Studiu de Fezabilitate)

Modernizare Canale Dunăre Marea Neagră Sursa Administrația Canalelor

Costul total estimat pentru finalizarea lucrărilor la Canalul București-Dunăre este de 22 de miliarde lei, iar durata lucrărilor de 6 ani, conform Studiului de Fezabilitate revizuit pe care consultantul Aqua Prociv Proiect l-a predat în această primăvară Ministerului Transporturilor- Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile. Contractul pentru primul Studiu de Fezabilitate a fost semnat în 2009 și avizat la Ministerul Dezvoltării în 2012. Solicitarea pentru emiterea Acordului de Mediu a fost depusă luna trecută la Ministerul Mediului -ANPM.

,,Realizarea legăturii pe apă de la Bucureşti la Dunăre a constituit interes încă de la sfârşitul sec. XIX. În anul 1929 Parlamentul României a adoptat „Legea pentru Construirea Canalului Argeş -Bucureşti – Dunăre”. Recesiunea economică din 1930 -1933 și situaţia premergătoare războiului nu a permis începerea construcţiei acestuia. După 1960, s-au întocmit noi studii privind legătura pe apă de la Bucureşti la Dunăre. Deoarece inundaţiile din perioada 1970 – 1980 au produs pagube majore, în mai 1982 MTTC a primit sarcina întocmirii studiilor şi documentaţiilor pentru amenajarea râului Argeş. În iulie 1984, s-a stabilit
legarea Municipiului Bucureşti cu Dunărea pe râurile Argeş și Dâmboviţa. În 1986 au început lucrările la „Amenajarea râului Argeş pentru navigaţie, irigaţii și alte folosinţe” și în 1988 pe râul Dâmboviţa. În ianuarie 1990, când lucrările de pe Argeş și Dâmboviţa erau într-un stadiu foarte avansat, execuţia
acestora a fost sistată și abandonată prin neasigurarea resurselor financiare. ” – Studiu de Fezabilitate.

Calea Navigabilă are pe râul Argeș o lungime de 73 de kilometri până la Oltenița și preia o diferență de nivel de 53 metri prin patru noduri hidrotehnice (NH) – ecluze, iar pe Dâmbovița o diferență de nivel de 14 metri prin 2 noduri hidrotehnice. Secțiunea transversală este trapezoidală cu lățimea la baza de 80 de metri pe Argeș respectiv 40 de metri pe Dâmbovița și o adâncime minimă de 4,5 metri. Finalizarea proiectului prin care Bucureștiul va avea acces direct la Portul Constanța și fluvial (nu doar rutier și feroviar) și mai departe la orașele europene de pe Dunăre și la rețeaua de căi navigabile din Europa este necesară pentru că lucrările în care s-au investit 2,7 miliarde de Euro înainte de anii 90 sunt avansate, dar abandonate și în continuă degradare și vandalizare, arată Ministerul Transporturilor. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 mil. tone/an.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Reluarea și finalizarea lucrărilor de amenajare a râurilor Argeş şi Dâmboviţa se impune în principal din următoarele motive majore:
– stadiul avansat al lucrărilor executate, necesitatea de oprire a distrugerii acestora, ca urmare a vandalizării și dezvoltării de peste 30 de ani a vegetației din arbuști și copaci;
– înlăturarea pericolului de blocare şi distrugere a unui efort investițional de peste 2,7 miliarde euro fără TVA, efectuat anterior anului 1990, în prezent practic abandonat;
– importanţa majoră a beneficiilor economice și sociale generate de calea navigabila. Realizarea şi exploatarea căii navigabile, prin folosinţele asigurate, va conduce la concretizarea unor obiective economice și sociale, care vor genera beneficii importante, precum:
– navigaţia – prin legarea Municipiului Bucureşti cu Dunărea se asigură acces direct la portul Constanţa, la principalele oraşe din lungul Dunării, precum și la reţeaua europeană de căi navigabile;
– apărarea împotriva inundaţiilor-a 11 localităţi, 9.800 gospodării, cca. 50.000 ha teren, 378 km drumuri, 5 km cale ferată și a 126 obiective socio – economice.
– alimentarea cu apă şi irigaţii- localităţilor limitrofe, irigarea cca 50 mii ha., desecări pe cca. 30 mii ha, producerea de energie electrică -126 GWh/an, precum și amenajări piscicole pe 1.250 ha;
– beneficii sociale – prin asigurarea în zonă a condiţiilor pentru: dezvoltarea de obiective și activităţi conexe, crearea de zone logistice și parcuri industriale, creşterea potenţialului economic a localităţilor riverane, inclusiv crearea de locuri de muncă şi absorbirea şomajului. Importanţa socială a proiectului în regiune este evidentă şi prin crearea de noi locuri de muncă, în perioada execuţiei 21.600 locuri și 520 locuri de muncă în perioada de exploatare.

Captură Memoriu pentru obținerea Acordului de Mediu :

Valoarea investiției
Valoarea investiției este: 18.639.306.773,034, exclusiv TVA, respectiv: 22.131.246.565,426, inclusiv TVA; din care, construcţii – montaj: 13.583.922.062,199 lei, exclusiv TVA, respectiv: 16.192.414.174,910 lei, inclusiv TVA. La evaluarea lucrărilor au fost avute în vedere costurile de piaţă actuale pentru materiale, manoperă şi utilaje.
Perioada de implementare propusa
➢ Etapa A (finanţare din POIM 2014-2020) – Reactualizarea studiului de fezabilitate inclusiv aprobare indicatori tehnico-economici ai obiectivului de investiţii (prin Hotărâre de Guvern) și aprobare a coridorului de expropriere (prin Hotărâre de Guvern) inclusiv declanşare a procedurilor de expropiere
pentru imobilele proprietate privata care constituie coridorul de expropriere;
➢ Etapa B – (finanţare din F.E.N. + Bugetul de stat) – proiectare și executare a lucrărilor. Având în vedere evoluţia situaţiei din teren, din ultimii 10 ani, în special dezvoltarea vegetaţiei din arbuşti și copaci cu efecte majore asupra corpului digurilor şi a lucrărilor de protecţie şi etanşare a acestora, precum și efectului distructiv produs de adâncirea albiei asupra lucrărilor de apărare și în contextul acţiunilor distructive în continuă accelerare, lipsa unor acţiuni rapide pentru promovarea obiectivului în vederea finalizării lucrărilor acestuia vor conduce la blocarea şi distrugerea efortului investiţional de cca. 2,7 miliarde euro fără TVA, efectuat până în anul 1989. Având în vedere cele prezentate, privind amploarea, valoarea, stadiul și starea lucrărilor executate, precum şi de pierderea unor beneficii majore ce pot fi generate prin realizarea căii navigabile este necesară și reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii: „Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe” elaborat la nivelul anilor 2010-2012 în vederea finanţării și finalizării lucrărilor pentru realizarea Căii navigabile de la Bucureşti la Dunăre. Durata estimativa de realizare a obiectivului de investiţii este de 70 de luni

Pe lângă Aeroportul București Sud, în campania electorală a fost readusă în discuție și investiția pentru finalizarea Canalului București-Dunăre (detalii aici)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Studiu de fezabilitate realizat la Cluj de o firma apropiata a dlui Boc…Iaca o alta vaca de muls pentru alesii nostrii si o alta gaura neagra in care sa fie bagati banii…f.multi bani..!Ce sa transportam pe acest Canal..? Daca pe vremea lui Ceausescu avea o justificare economica dat fiind platformele industriale existente, in special cele ale Bucurestiului, acuma ce sa transportam…Sursele de apa pentru a asigura macar niste irigații, avem..? Suntem intr-o perioada in care avem un regim hidrologic deficitar…Costul exploatarii acestui Canal precum si costul unui m.c. de apa livrat la eventuale irigatii, il suporta tot amărâtul asta de STAT, adica tot noi amărâții..? Vai de capul vostru..!!!

    • În 20 de ani toată investiția se amortizează. Următoarea perioada va genera profit considerabil. În opinia mea este un proiect de țară primordial. Deja 80% este realizat. Păcat că s-au pierdut 34 de ani de inactivitate pe Canal.

  2. Se justification constructia canalului Siret Baragan, dar nu exista nici o justificate economica pt canalul Bucuresti Dunare.
    Ce sa se transporte pe canal, paie, sa se plimbe mafiotii cu iahturile?
    Fantezii de campanie electorala.

  3. Se pare ca oo’lele din Bucuresti si imprejurimi nu au parcare pentru barci…. boborul ca cotizeze si statul sa le inchirieze locuri pentru barca cu 100 euro pe an… e amasteni saracii…

  4. Mai repede s ar reface sistemele de irigații care cred ca economic pentru România este mai important. Iar când om avea bani și nu aveam ce face cu ei se poate face și treaba asta. Sa poată smecherii sa plece cu iahtul direct de la București..

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.