Canalul București – Dunăre: Administrația Canalelor Navigabile îl contrazice pe ministrul Grindeanu care anunța un câștigător și contestații la contractul pentru Studiul de Fezabilitate / Precizările ACN privind stadiul licitației

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu, Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Administrația Canalelor Navigabile, companie din subordinea Ministerului Transporturilor, contrazice, într-un răspuns oficial pentru Economedia, anunțul ministrului Sorin Grindeanu privind situația licitației pentru Canalul București – Dunăre (Studiul de Fezabilitate).

Pe 21 noiembrie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța pe contul său de Facebook că licitația pe care a organizat-o Administrația Canalelor Navigabile are deja un câștigător, dar contractul nu poate fi semnat pentru că sunt contestații (detalii aici).

Pe de altă parte, ACN transmite la solicitarea Economedia că procedura încă este în etapa de evaluare financiară, iar luna aceasta estimează să desemneze și câștigătorul.

„La data prezentei procedura de achiziție a serviciilor pentru reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe este în faza de evaluare a ofertei financiare. Estimăm desemnarea câștigătorului în decembrie 2022. Până la această dată nu avem cunoștință a fi formulate/înregistrate la CNSC contestații și/sau clarificări cu privire la procedura de achiziții”, arată răspunsul ACN pentru Economedia.

Ce anunța Ministrul Sorin Grindeanu privind procedura pentru Proiectului Canalului București – Dunăre: „Deși lucrările la Canalul București –Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil. Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval. În prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul București – Dunăre are un câștigător. Procedura se află în faza soluționării contestațiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul”.

Proiectanții TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect au depus cele două oferte la contractul de 6 milioane lei. Autoritățile estimează că va fi cel mai mare proiect de investiții, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: