Bunurile de consum reprezintă sectorul cel mai puţin afectat de criza pandemică, iar trei din patru clienţi au rămas fideli brandului preferat, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research, citat de Agerpes
Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august – septembrie în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum şi bancar. Conform acestui nou studiu, care a acoperit mediul urban şi mediul rural, faţă de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat 75% dintre respondenţi.
Pe pe altă parte, pentru 6% dintre români, comportamentul s-a schimbat în această perioadă, declarându-se mai puţin loiali faţă de mărcile preferate, iar 18% chiar mai loiali comparativ cu anul trecut.
Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienţilor, respectiv mai puţin loial/ă, la fel de loial/ă şi mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidenţiază comportamentele în schimbare în noua realitate.
Sectorul retail este singurul cu o creştere netă a loialităţii în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienţilor loiali (75%). Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atraşi de mărcile care arată empatie şi susţin valorile propriilor clienţi.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.