Bulgaria va contribui cu 1,4 milioane de euro la al treilea pod peste Dunăre

bulgaria giurgiu politia de frontiera1630423567241-giurgiupodbulgaria-S4 Sursa foto: Poliția de Frontieră

Ministrul bulgar al Transporturilor Gheorghi Gvozdeikov a anunțat că în jur de 1,4 milioane de euro va fi suma pe care Bulgaria trebuie să o plătească pentru cel de-al treilea pod de pe fluviul Dunărea, pentru care, la 20 septembrie, guvernele Bulgariei și României au depus formularul pentru un studiu de fezabilitate și cererea de finanțare de la Comisia Europeană, scrie 24CHASA, potrivit Rador Radio România.

„Inițiativa vine din ambele state. Începem să lucrăm intens. Noi candidăm pentru o finanțare de 50% de la Comisia Europeană”. Potrivit acestuia, proiectul va fi realizat deoarece situația geopolitică din regiune este un catalizator în acest sens.

„Dezvoltarea transportului feroviar trebuie privită ca un model de afaceri. În acest transport nu s-a investit până acum, la fel ca în țările din Europa. Transportul feroviar are un viitor bun, fiind unul dintre cele mai ecologice transporturi din lume și trebuie să se investească în sector”, a declarat recent pentru publicația bulgară BNR Gheorghi Gvozdeikov. Odată cu anunțarea achiziției publice pentru material rulant nou, a fost demarat procesul de modernizare a Căilor Ferate Bulgare (CFB), a subliniat el.

„Modernizarea nu ține doar de achiziționarea de noi trenuri, ci și de o nouă viziune și o nouă strategie la care noi am început să lucrăm. Nu se va întâmpla repede, dar sperăm ca până în 2026, când potrivit Planului de Redresare si Reziliență trebuie să fie livrare noile trenuri, Bulgaria va avea o strategie clară și un plan de afaceri clar. Până acum, sectorul s-a bazat în întregime pe subvenția de la stat și apoi a sistat orice gând de a dezvolta acest produs, adică de a oferi un serviciu din care statul poate câștiga”.

„Noi vom primi nerambursabil din Europa aproximativ 1 miliard (conform Planului de Redresare și Reziliență – n.r.) și dacă nu putem face un profit de 15 sau 20% din asta, atunci nu putem gestiona această resursă. Nu văd o problemă în viitor ca transportul feroviar să genereze venituri, să se autosusțină și chiar să facă profit”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: