Primăria Generală amână redeschiderea bulevardului Doina Cornea (fostul bulevard Vasile Milea) pentru circulația tramvaielor de pe liniile 1 și 10, după ce Inspectoratul de Stat în Construcții nu s-a prezentat la recepția programată inițial pentru joi, 13 octombrie. Primăria Sectorului 6 anunțase, la începutul lunii, că recepția lucrărilor de modernizare pe bulevardul Doina Cornea (1,1 kilometri lungime) este programată pentru joi 13 octombrie, iar reluarea circulației tramvaielor pentru luni, 17 octombrie, dar recepția s-a amânat pentru săptămâna aceasta, noul termen fiind joi, 20 octombrie.
Anunțul Primăriei Sector 6: „Anunț important! Primăria Capitalei nu a recepționat lucrarea liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe 13 octombrie, așa cum era programat. Astfel că circulația tramvaielor 1, 10 și 11 nu va fi reluată mâine, 17 octombrie, după cum anunțase STB. PMB spune că reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții nu s-au prezentat. Următoarea dată stabilită, pentru lucrarea care este gata de 3 luni, ar fi 20 octombrie. Lucrările efective pentru reabilitarea unui kilometru de linie au durat un an și 2 luni. În august, STB anunța că a finalizat cu succes probele tehnice. Troleibuzele vor reveni pe traseu odată cu tramvaiele, pentru că rețeaua modificată face parte din aceeași investiție. Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510 lei, bani europeni.”
Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) ar fi boicotat recepția finală, după ce Primarul General Nicușor Dan a criticat activitatea ISC pentru lipsa controalelor.
„În 2008, am solicitat oficial în baza legii 544, am solicitat Inspectoratului de Stat în Construcții, din București, prin asociația pe care o conduceam atunci, să-mi spună câte autorizații și câte PUZ-uri au verificat și câte au constatat nelegale. Și verificaseră, nu mai țin minte, de ordinul a 200 de autorizații și documentații din care găsiseră jumătate nelegale. Ce au făcut mai departe? Nu au extins controalele, tocmai pentru a limita incidența de nelegalitate în domeniu, ci au restrâns aparatul de control și situația persistă. Nu știu dacă în momentul de față Inspectoratul de Stat în Construcții București are 3 oameni care să verifice legalitatea autorizațiilor de construire și desființare, și legalitatea documentației de urbanism. Mai sunt două instituții de control. Mai este prefectul, care depinde de rezultatele pe care i le dă Inspectoratul de Stat în Construcții și mai este Parchetul. Parchetul, din nou, este o instituție care nu funcționează”, a declarat Primarul General la o conferință DcNews.
Lucrările au început în mai 2021 cu un termen de execuție de 12 luni. Tramvaiele vor fi corelate cu autobuze și troleibuze. Lucrările demarate de PMB au început în 25 mai 2021 și au vizat modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timişoara şi accesul în benzinăria OMV, dinspre Pasajul suprateran Basarab. Valoarea totală a contractului a fost de 28.056.510,21 lei.
Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km, din care doar secţiunea de 1,1 km. de pe fostul bulevard Vasile Milea (n.r Doina Cornea și Paul Teodorescu conform noilor denumiri) încă nu este redeschisă. Noul termen pentru punerea în circulație a tramvaielor noi de la Arad este luna noiembrie. Primele 20 de tramvaie vor circula pe linia 41.