București : mașinile mai grele de 3,5 tone nu vor mai avea acces pe arterele din Piața Unirii/Risc de tasare a planșeului peste Dâmbovița. De la cosmetizarea Pasajului Unirii la reparații capitale pentru placa de beton care ține Centrul Capitalei

Băluță Pasaj Unirii

Primăria Capitalei a avizat joi, de principiu interzicerea circulației mașinilor mai grele de 3,5 tone (cu excepția STB/MAI) pe arterele din Piața Unirii, măsura urmând să se aplice în termen de cel mult 60 de zile, după stabilirea rutelor ocolitoare și montarea semnalizării, a transmis Primăria Sectorului 4. Solicitarea Primăriei Sectorului 4 pentru restricțiile de tonaj a fost depusă miercuri, în regim de urgență după ce carosabilul s-a lăsat în două zone din Centrul Capitalei pe care le acoperă planșeul peste Dâmbovița, placa veche de zeci de ani care acoperă caseta de canalizare a râului. Restricțiile de circulație urmează să fie impuse pentru a reduce presiunea și riscul de tasare atât pe planșeul central cât și pe plăcile vechi ale plafonului de la Pasajul Unirii, pasaj construit în urmă cu aproape patru decenii, dar care nu a trecut prin consolidare, ci doar o renovare/cosmetizare. Primăria Sectorului 4 a preluat de la PMB administrarea zonei din centru (Piața Unirii) pentru a pune în siguranță Pasajul Subteran de la Unirii și pentru reparații Capitale la planșeul peste Dâmbovița. La tasarea de lângă pasajul Unirii, pe direcția Tineretului spre Universitate intervențiile se fac cu echipe de la ApaNova, iar pe breteaua de la intersecția Halelor-Splaiul Independenței lucrează Primăria.

,,Astăzi, 19 ianuarie a.c., Sectorul 4 al Municipiului București a obținut, în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, acordul de principiu pentru restricționarea accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, în zona Pieței Unirii. Astfel, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis, în Piața Unirii. Pentru corecta informare a opiniei publice în legătură cu motivele care au stat la baza solicitării Sectorului 4 al Municipiului București în vederea restricționării accesului vehiculelor cu o masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone în Piața Unirii, vă punem la dispoziție, în integralitate, expertizele tehnice, atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii. Totodată, asigurăm participanții la trafic că echipa de specialiști a Sectorului 4 al Municipiului București va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.”- primăria sectorului 4.

Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița a fost verificat în noiembrie 2022 de o echipă de experți structuriști, a căror misiune este aceea de a obține date relevante despre starea solului și despre cât de avansat este gradul de uzură al fundației pe care se sprijină o mare parte din Piața Unirii. ,,Vorbim aici despre o structură din fier și beton, realizată în anii ’40, încadrată, conform expertizei din anul 2018, în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, asupra căreia nu s-a mai intervenit vreme de mai bine de 80 de ani și care are nevoie de măsuri urgente de consolidare și de punere în siguranță. Acesta este motivul pentru care, timp de două săptămâni, specialiștii execută foraje geotehnice la o adâncime de 30 de metri de la nivelul solului, în șapte puncte diferite ale planșeului de la Piața Unirii.” anunța în toamna anului trecut Primăria condusă de social democratul Daniel Băluță.

În 2023 se va scoate la licitație contractul pentru reparații capitale, într-o primă fază realizarea proiectului tehnic, probabil cu o durată de cel puțin 12 luni, iar din 2024 ar urma să înceapă și lucrările.

Consilierul General USR, Nicorel Nicorescu a explicat joi, într-o postare pe Facebook de ce s-a făcut mai întâi renovarea pasajului Unirii și nu consolidarea planșeului peste Dâmbovița :   ,,PS4 a primit anul trecut obiectivul Unirii de la PMB cu obiectivele: Reparație planșeu și reabilitare pasaj Unirea. Au început cu urgența 2 în loc să primeze reparația planșeului. Acest lucru s-a întâmplat datorită urgenței și din lipsa banilor la acel moment ( este bine cunoscută lupta administrației PMB în primii 2 ani pentru a acoperi cei 3-4 miliarde datorii preluate din administrația precedentă). Ieri, PS4 a solicitat oprirea mașinilor grele datorită evidentelor prăbușiri ale porțiunilor de drum. Între timp Negoiță aduce tone de borduri și pământ fix în suprafața respectivă fără a fi oprit de Băluță care are ca obiectiv reparația planșeului (cu toate că urgența acestei acțiuni a fost comunicată încă de la predarea obiectivului. Desigur avem nevoie de spații verzi dar contextul și punerea în practică (proiectul) este dubios în cazul administrației PS3 (Negoiță). Se pare că sistemul administrativ cu 6 primării (stat în stat) funcționează total defectuos și politicul trebuie să asume (în parlament) o schimbare administrativ teritorială a României, total depășită și politizată în anul 2023.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: