Primăria Sectorului 4 a început foraje geotehnice pentru verificarea planșeului de beton din Piața Unirii, structura din beton și fier care acoperă caseta Dâmboviței și cele două stații de metrou de la Unirii fiind construită în urmă cu 80 de ani. Expertiza realizată în 2018 arată o stare tehnică necorespunzătoare, clasa IV din V, fiind necesare lucrări de punere în siguranță și consolidare. Prin protocol încheiat cu PMB, Primăria sectorului 4 a preluat Pasajul subteran de la Unirii (de la Administrația Străzilor) pe care l-a și pus în siguranță și l-a modernizat, dar și Planșeul de beton care acoperă Dâmbovița.
Forajele se fac la o adâncime de 30 de metri și sunt necesare pentru a stabili cât de mare este uzura fundației pe care se sprijină o parte din zona centrală a Capitalei-Piața Unirii : ,,Planșeul de beton din Piața Unirii, pe sub care trece Râul Dâmbovița este inspectat în aceste zile de o echipă de experți structuriști, a căror misiune este aceea de a obține date relevante despre starea solului și despre cât de avansat este gradul de uzură al fundației pe care se sprijină o mare parte din Piața Unirii. Vorbim aici despre o structură din fier și beton, realizată în anii ’40, încadrată, conform expertizei din anul 2018, în clasa stării tehnice IV – nesatisfăcător, asupra căreia nu s-a mai intervenit vreme de mai bine de 80 de ani și care are nevoie de măsuri urgente de consolidare și de punere în siguranță. Acesta este motivul pentru care, timp de două săptămâni, specialiștii execută foraje geotehnice la o adâncime de 30 de metri de la nivelul solului, în șapte puncte diferite ale planșeului de la Piața Unirii.
Rezultatele intervențiilor vor fi interpretate de experți, urmând ca pe baza acestora, să fie stabilite în mod concret, atât soluțiile tehnice corespunzătoare ce urmează a fi aplicate pentru consolidarea planșeului, sumele necesare acestor lucrări dar și durata lor.” a transmis Primăria Sectorului 4.
Rezultatele forajelor de adâncime vor fi incluse în expertiza tehnică ce se realizează în vederea consolidării planșeului de la Piața Uniri și care are ca termen de finalizare jumătatea lunii decembrie. Ulterior, se va organiza o licitație publică în vederea realizării proiectului tehnic, urmând ca după întocmirea acestuia și obținerea tuturor avizelor și a autorizațiilor necesare, să fie dat ordinul de începere a lucrărilor propriu zise de consolidare a planșeului de la Piața Unirii, una dintre cele mai aglomerate și tranzitate zone din București, planșeu sub care se află atât caseta de apă a Bucureștiului, cât și stațiile de metrou Unirii 1 și Unirii 2, mai menționează Primăria Sectorului 4. Consolidarea planșeului este un proiect major care, cel mai probabil se va face și cu restricționarea circulației rutiere.