București: Cel mai mare proiect pentru extinderea rețelei de tramvai de după Revoluție, în consultare publică. Traseu de 11 km între cartierele Berceni și Pantelimon / Propunerile Asociației „Metrou Ușor” pentru legătura metrou-tramvai și traversarea Dâmboviței

Tramvai linia 41 Sursa STB

Primăria București a lansat în consultare publică Proiectul pentru noul Plan Urbanistic General (PUG), proiect care include și cea mai mare extindere a rețelei de tramvai de după Revoluție, conform Asociației „Metrou Ușor”. Traseul supus dezbaterii publice este inelul principal de circulație și are 11 kilometri între șoseaua Giurgiului (sector 4) și bulevardul Basarabiei (sector 2). Metroul SA este proiectantul liniei de metrou care va străbate Piața Unirii și a liniei dintre Berceni și Pantelimon (detalii aici).

„Primăria Capitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru inițierea etapei de consultare publică a proiectului extinderii rețelei de tramvai pe Inelul Median de sud-est. Etapa de inițiere se va încheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este între Bd. Basarabia și Șos. Giurgiului, însumează circa 11km și străbate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hațieganu, Șos. Vitan-Bârzești, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Traseul oglindește linia 41 din vestul Capitalei, aflată, de asemenea, pe inelul median. Este prima dată când PMB pune pe tapet acest proiect de importanță strategică pentru mobilitate. Este un proiect pentru care Asociația “Metrou Ușor” a militat constant în ultimii ani, astfel că salutăm demersurile oficiale și venim în sprijinul autorităților încă din prima etapă”, arată Asociația Metrou Ușor.

Asociația Metrou Ușor propune menținerea suprafețelor verzi prin adoptarea soluției greentrack (șine înierbate) acolo unde este posibil, creșterea eficienței, confortului, siguranței și accesibilității transportului public și a corespondențelor dintre viitorul tramvai și celelalte mijloace de transport, prin păstrarea tramvaiului la nivelul solului în intersecțiile cu Bd. Metalurgiei și Șos. Berceni, amplasând stațiile în imediata apropiere a intersecțiilor și pasaje directe de corespondență între peronale tramvaiului și stațiile de metrou, la Apărătorii Patriei și Titan, implementând modelul de succes de pe linia 41, de la Crângași și Parc Drumul Taberei.

Legătura Magistralei Metrorex M2 cu tramvai: 

Facilitarea corespondenței între tramvai și metrou la stația Apărătorii Patriei (M2). Un alt beneficiu important al păstrării tramvaiului la nivelul solului în intersecția cu Șos. Berceni este posibilitatea realizării unor corespondențe subterane directe (guri de acces pietonale) spre vestibulul stației de metrou Apărătorii Patriei M2, similar exemplelor de succes de pe linia 41 (Metrou Crângași M1, Metrou Parc Drumul Taberei M5), astfel încât corespondențele să fie cât mai facil și rapid de străbătut. Concret, propunem realizarea unor pasaje pietonale de acces directe între peroanele stației de tramvai și vestibulul stației de metrou Apărătorii Patriei, pentru a eficientiza și a crește siguranța transbordărilor dintre cele două mijloace de transport public de mare capacitate, ce vor genera un trafic pietonal ridicat.

Traversarea Dâmboviței

Sectorul cuprins între Șos. Vitan Bârzești și Bd. Basarabia II.1. amplasarea căii de rulare a tramvaiului între Șos. Vitan Bârzești
și Bd. Basarabia. Având în vedere că pasajul suprateran Nicolae Grigorescu (peste râul Dâmbovița) are deja din construcție spațiul median dedicat unei viitoare stații de tramvai pe pasaj (inclusiv goluri tehnologice pentru scări și lifturi), precum și faptul că pe aproape întreg tronsonul există rezervat un spațiu verde median, propunem ca amplasamentul liniei de tramvai pe tronsonul cuprins între Șos. Vitan
Bârzești și Bd. Basarabia să fie în axul drumului, între sensurile rutiere carosabile, conform PUZ-urilor precedente. Ca soluție de implementare a căii de rulare pe tronsonul cuprins între Șos. Vitan Bârzești și Bd. Basarabia, propunem adoptarea tehnologiei tip green-track cu șine înierbate, pentru a evita scăderea suprafețelor verzi.

PMB a lansat licitația pentru modernizarea liniei 5 și evaluează ofertele depuse pentru aproximativ 45 de kilometri de linie veche.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. in tot orasul , pe roate bulevardele ar trebui implementat tramvaiul cu greentrack separat prin garduri, trotuare spatii verzi si piste de biciclete, parcari subterane astfel o parte din cei cu masina vor migra spre transportul in comun sau biciclete, trotinete eliberand astfel si soseaua pentru cei care e musai masina, fara autobuze intr.un oras european ! din pacate ultimele refaceri de tram nu au greentrack din cauza mentalitatii turcesti sa mearga si autobuzele pe acolo! nu amestecati tramvaiele cu turcismele! asta daca dorim transport civilizat si de mare capacitate nepoluant !

    • Nu se poate așa ceva!
      Pe b-dul Nicolae Grigorescu, între piata Sălăjean și b-dul Basarabia este un spatiu verde, practic o pădure.
      D-nule Primar chiar vrei sa desfiintezi tot spațiul verde din București???
      Primarul sectorului 3, ne termină grădinile ca sa pună pavele, d-ta vrei să renunțăm la pădurea verde de pe mijlocul bulevardului ???
      NICI VORBĂ!!!

  2. bucuresti , orasul bizonilor, capitala pakistanului 😂 a venit un prieten din elvetia s.a crucit cand a condus prin bucuresti, a zis ca e sport extrem…cred si eu aici se aplica legile junglei😂😂 zici bucuresti si dai cesul inapoi cu 50 de ani 😂 traiasca politia rutiera somn usor😴😛😅

  3. Tramvaiele din totdeauna au îngreunat circulația în tot Bucureștiul.
    Dacă avem autobuze pe aceste străzi, de ce ne mai trebuie și Tramvaiele????
    Ca sa paralizam Bucureștiul de tot ca, toată circulatia sa fie blocata pentru ca se lucrează.
    Locuitorii Bucureștiului ar trebui sa se.sesizeze pentru ca va fi o circulație infernală și infecta pe toate aceste străzi care se vor desfășura lucrările….adică vitan birzesti, iriceanu ion, turnu Măgurele, luica etc….
    Chiar nu este nevoie pe aceste rute de acest Tranvai

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.