“Boom-ul” pandemiei s-a încheiat pentru companiile care au avut de câștigat în urma restricțiilor de deplasare: Netflix, Peloton, DocuSign, Zoom anunță rezultate dezamăgitoare pentru investitori (analiză CNN Business)

Netflix filme sursa foto: Pexels/ John-Mark Smith

Platforma de streaming Netflix (NFLX) și producătorul de benzi de alergare Peloton (PTON) au fost doi dintre cei mai mari câștigători ai pandemiei, alături de furnizorul de apeluri video Zoom Video (ZM) și firma de semnături electronice DocuSign (DOCU), notează CNN Business. Aceasta după ce investitorii au răspuns la pandemia izbucnită în 2020 investind bani în companii care ar beneficia de faptul că oamenii petrec mult mai mult timp acasă. Acum, boom-ul pandemic s-a încheiat, arată analiza CNN.

Netflix și Peloton au pierdut joi aproximativ o cincime din valoarea lor de piață, după ce ambele companii au dezamăgit investitorii.

Netflix a declarat într-un raport privind veniturile că în trimestrul IV a adăugat mai puțini abonați decât se aștepta. Gigantul de streaming a prezis că va adăuga doar 2,5 milioane de abonați în primele trei luni ale anului 2022, față de 4 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Concurența din partea rivalilor de streaming „ar putea să ne afecteze un pic creșterea marginală”, a recunoscut Netflix într-o scrisoare către investitori.

Netflix a înregistrat un profit de 607 milioane de dolari în al patrulea trimestru, iar veniturile au crescut cu 15%, până la 7,7 miliarde de dolari. Dar investitorii sunt concentrați pe cât de repede crește compania și nu le place ceea ce văd – acțiunile au scăzut cu aproximativ 20% în tranzacțiile înainte de comercializare.

Situația de la Peloton este mai gravă. CEO-ul John Foley a recunoscut joi că Peloton „ia în considerare toate opțiunile” – inclusiv disponibilizări și restricții de producție – dar a negat o știre conform căreia va opri temporar producția de biciclete și benzi de alergare.

Declarația a venit la câteva ore după ce CNBC a raportat că Peloton intenționează să întrerupă producția bicicletei sale de 1.495 de dolari pentru două luni și să nu mai producă benzi timp de șase săptămâni, citând documente interne.

Foley a spus că grupul „dimensionează corect” producția ca răspuns la „curbele sezoniere a cererii” și a făcut aluzie la potențialele reduceri de locuri de muncă.

Nu sunt singurii. Acțiunile DocuSign au scăzut cu 57% în ultimele șase luni. Zoom Video a scăzut cu 54% în aceeași perioadă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: