Consiliul Județean Bihor a aprobat traseul final al Drumului Expres Arad – Oradea, studiul de fezabilitate pentru șoseaua de mare viteză cu o lungime de 120 de kilometri urmând să fie predat în decembrie, a anunțat miercuri, Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. Proiectantul Consitrans a analizat patru variante de traseu și a ales varianta 4, traseul albastru care a avut cel mai bun punctaj conform criteriilor economice, tehnice și financiare. Drumul Expres dintre cele două municipii este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR. Estimarea de cost: aproximativ un miliard de euro.
Pentru conectarea Drumului Expres Oradea-Arad la șoseaua rapidă pe care o construiește Strabag între Oradea și Autostrada Transilvania a fost modificat proiectul prin înlocuirea unui sens giratoriu cu pasaje rutiere. Totodată, la Arad, a fost modificat proiectul pentru joncțiunea cu Centura Arad Nord.
„Consiliul Județean Bihor a aprobat în ședința extraordinară de marți, 8 noiembrie, modificările la traseului Drumului Expres Arad – Oradea. Traseul final a fost stabilit în urma unei analize multicriteriale care a evaluat patru variante. Conform documentației, cel mai mare punctaj a fost obținut de varianta de traseu ,,ALTERNATIVA 4” (marcată pe hartă cu ALBASTRU), după o comparație a scenariilor propuse din punct de vedere tehnic, economic, financiar al sustenabilității și riscurilor. Conform studiului de fezabilitate, traseul ALTERNATIVA 4 are o lungime de 120,1 kilometri cu o viteză de proiectare de 140 km/h. În Bihor, drumul Expres Arad – Oradea începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea – A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est”, a transmis miercuri CJ Bihor.
Modificările vor fi trimise spre avizare comisiilor de specialitate din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerului Transporturilor. Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în luna decembrie, potrivit autorităților bihorene.