BNR a sancționat filiala Bank of China din România

Bank_of_China_Headquarter,_Beijing Sursa foto: Wikipedia

Banca Națională a României (BNR) a sancționat cu avertisment scris, cea mai blândă dintre sancțiuni, filiala din România a Bank of China, a patra cea mai mare bancă din lume.

Filiala a primit un avertisment scris pentru 12 încălcări ale normelor bancare, printre care mai multe încălcări ale normelor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi finanțării terorismului, arată un document consultat de HotNews.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Problemele găsite de BNR:

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit. a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.5 alin.(2) lit.c) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere nestabilirea prin normele proprii, a tipurilor de produse și servicii care pot fi furnizate fiecărei categorii de clienți;
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere nestabilirea, la nivelul reglementărilor proprii, a unor proceduri adecvate de control intern, precum și ineficiența controlului de nivel 2, ce au avut ca efect deficiențele identificate în procesele de cunoaștere a clientelei;
  • nerespectarea prevederilor art.24 alin.(1) lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivel procedural, nu au fost stabilite măsuri de diminuare a riscurilor ce derivă din acordarea de produse/servicii bancare, la distanță, clienților încadrați într-o categorie de risc sporit din perspectiva ML/FT;
  • neasigurarea respectării prevederilor art.11 alin.(1) lit.a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivelul sucursalei, nu au fost implementate măsuri de autentificare sporite utilizate în procesul de efectuare a tranzacțiilor prin intermediul canalelor digitale;
  • nerespectarea prevederilor art.25 alin.(2) și (4) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neevaluarea activității desfășurate în anul 2022 referitoare la expunerea la spălarea banilor și finanțarea terorismului;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.b) și ale art.24 alin.(1) lit.a) și lit.c) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că, la nivel procedural, nu au fost stabilite unele prevederi referitoare la datele sau informațiile ce trebuie să fie obținute, precum și a măsurilor ce trebuie întreprinse în scopul administrării corespunzătoare a riscului de spălare a banilor și finanțării terorismului
  • nerespectarea prevederilor art.24. alin.(1) lit. a) și f) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.24 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neimplementarea de sisteme informatice care să constituie un suport adecvat în procesele de cunoaștere a clientelei, prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului, precum și a aplicării sancțiunilor internaționale;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.a) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.11 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere acceptarea, în procesul de identificare a clienților, a unor documente mai vechi de 30 zile de la data emiterii acestora – 2 cazuri;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit. b) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.12 alin.(2) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în neadoptarea de măsuri rezonabile pentru a verifica identitatea beneficiarului real – 6 cazuri;
  • nerespectarea prevederilor art.19 alin.(10) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere faptul că, verificarea informațiilor privind identitatea beneficiarului real, s-a realizat exclusiv pe informațiile care se regăseau în Registrul beneficiarilor reali gestionat de Oficiul Național al Registrului Comerțului, fără ca sucursala să efectueze propria analiză – 1 caz;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit.b) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art.8 alin.(3) lit.g), art.10 alin.(1) lit.i) și ale art.12 alin.(2) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere neidentificarea corespunzătoare a beneficiarului real – 1 caz;
  • nerespectarea prevederilor art.11 alin.(1) lit. d) din Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 13 alin.(1) din Regulamentul Băncii Naționale a României nr.2/2019 privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanțării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere lipsa monitorizării continue a relației de afaceri ce a constat în neactualizarea datelor și informațiilor deținute despre client, cu frecvența stabilită în reglementările interne – 6 cazuri.

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.