BMW a început producția modelului electric i4 la Munchen

BMW i4 Sursa foto: BMW

BMW a început producția modelului electric i4 la fabrica sa principală din München. Conform cu abordarea BMW privind producția flexibilă, vehiculele indiferent de variantele de propulsie rulează acum pe aceeași linie de asamblare.

După cum se știe, i4 este un sedan electric de mărimea unui BMW Seria 3, care are scopul de a electriza nucleul gamei de modele BMW. Modelul va fi lansat în noiembrie alături de SUV-ul iX. I4 este prima mașină complet electrică produsă la München, împreună cu BMW Seria 3 Sedan, BMW Seria 3 Touring – atât cu motoare cu combustie, cât și cu propulsie hibridă – precum și BMW M3 și BMW Seria 4 Gran Coupé.

Deși BMW i4 se deosebește de mașinile convenționale în primul rând prin propulsia electrică și bateria de înaltă tensiune, aproximativ 90% dintre unitățile de producție existente în fabrica din München pot fi folosite și pentru BMW i4, potrivit producătorului auto. Doar pentru producția ansamblului podelei și a părții din spate vor fi necesare echipamente suplimentare în cazuri individuale.

„Pachetul de baterii este acum fixat pe caroserie printr-un nou sistem de asamblare a bateriei complet automat, care funcționează de jos. Sistemele de camere complet automatizate, de înaltă rezoluție, îl scanează temeinic în prealabil pentru a se asigura că suprafața este absolut curată și că nu există impurități care ar putea provoca daune”, spune BMW.

Compania a investit în total 200 de milioane de euro în integrarea lui i4 în structura de producție existentă, iar relocarea producției de motoare la München ar trebui să fie finalizată cel târziu până în 2024, spune BMW.

„Pentru uzină și echipă, lansarea BMW i4 este o piatră de hotar pe drumul către mobilitatea electrică”, spune Milan Nedeljković, membru al comisiei de producție. Acest lucru se datorează faptului că electrificarea ulterioară a vehiculelor produse la München este planificată ferm: potrivit lui Nedeljković, din 2023, mai mult de jumătate din toate vehiculele produse la fabrica principală vor fi electrificate, majoritatea fiind pur electrice.

Pentru a coincide cu începutul producției BMW i4, producătorul din München a anunțat, de asemenea, că logistica de transport pentru uzină va fi realizată la nivel local fără emisii în zona urbană din München în următorii câțiva ani. În acest scop, BMW intenționează să treacă din ce în ce mai mult la camioanele pe șină și cu baterii electrice. Pentru a pune acest lucru în perspectivă: conform BMW, sunt necesare peste 750 de livrări de camioane în fiecare zi pentru livrarea pieselor. În viitor, aceste călătorii vor fi efectuate în zonele urbane folosind camioane electrice. Aproximativ jumătate dintre vehiculele produse la München sunt deja transportate pe calea ferată. Această pondere urmează să fie majorată succesiv.

În ceea ce privește Grupul în ansamblu, emisiile de CO2 per vehicul produs ar fi scăzut deja cu 78% între 2006 și 2020. Până în 2030, emisiile de CO2 per vehicul produs urmează să fie reduse cu încă 80%. În acest context, BMW a încheiat contracte de cumpărare directă pentru electricitate ecologică cu centrale hidroelectrice regionale – printre altele pentru producția de i4.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: