Blocarea Canalului Suez și pandemia de Coronavirus împing prețul unui container la 3.500 de dolari și pun China într-o poziție dominantă

containere, transport, import, export Sursa foto: Pixabay

Cererea globală de containere ar putea atinge un nivel istoric anul acesta, determinată și de recentul blocaj al Canalului Suez, influențând în continuare costurile de transport maritim, potrivit celui mai mare producător de containere din lume.

În timpul pandemiei de Coronavirus, prețul unui container standard de depozitare uscată de 6,6 metri s-a dublat față de un an mai devreme la peste 3.500 de dolari și nu se așteaptă să scadă mult pentru restul anului, deoarece cererea pentru containere și costul materiilor prime necesare pentru a le construi rămân ridicate, a declarat Mai Boliang, director executiv al China International Marine Containers (CIMC), care produce aproximativ jumătate din containerele pe plan mondial.

Avem comenzi complete pentru prima jumătate a anului 2021 și ne așteptăm ca cererea de containere să stabilească noi recorduri anul acesta. Recentul blocaj al Canalului Suez ar putea agrava lipsa de containere pentru o perioadă mai lungă de timp”, a spus Mai.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Canalul Suez, o cale navigabilă majoră pentru comerțul global care leagă Marea Mediterană și Marea Roșie, s-a redeschis luni  după ce o navă-container care o bloca de aproape o săptămână a fost repusă în stare de navigație.

Dar eliminarea cozilor de nave formate pe canal ar putea lua mai multe săptămâni, iar analiștii sunt îngrijorați de faptul că întârzierile ar putea încetini manipularea containerelor goale în porturi și ar putea agrava și mai mult penuria.

În ultimul timp, nu s-a înregistrat o scădere semnificativă a costului transportului, deoarece obstacolele logistice rămân în vigoare, taxele de expediere din China către coastele estice și vestice ale Statelor Unite ajungând la 5.735 de dolari și, respectiv, 4.909 de dolari la containerele mai mari de 13 metri, conform indicelui Freightos Baltic. Transportul de marfă către Europa de Nord, care traversează Canalul Suez, a ajuns la 7.485 de dolari pentru aceleași containere de 40 de metri.

China – monopol în producția de containere

CIMC cu sediul în Shenzhen funcționează la capacitate maximă de la sfârșitul anului trecut, datorită accelerării exporturilor Chinei către restul lumii pe fondul pandemiei și care au provocat o lipsă de containere atunci când transporturile din China și alte țări asiatice către SUA și Europa au crescut .

Aproximativ 98% din containerele lumii sunt fabricate în China, potrivit Mai. CIMC operează în prezent 20 de linii de producție pentru a fabrica în fiecare lună aproximativ 220.000 containere, aproape jumătate din capacitatea totală de producție a industriei, cu muncitori cu un program de 11 ore pe schimb, șase zile pe săptămână.

Anul trecut, profitul net al CIMC s-a dublat de la un an mai devreme la 5,3 miliarde de yuani (806 milioane de dolari SUA), în principal datorită activității sale profitabile de containere, care a reprezentat aproximativ 23% din afacerea sa din venituri, alături de vehicule rutiere, logistică și energie.

CIMC a încasat anul trecut peste 1,9 miliarde de yuani din vânzările sale de containere, care au crescut de 13 ori față de anul precedent, după ce atât volumul vânzărilor, cât și prețul containerelor au crescut. În total, CIMC a vândut peste 1 milion de containere în 2020, în creștere cu aproximativ 12% față de un an mai devreme, în timp ce prețul a crescut cu 40%.

În afară de creșterea cererii, Mai a spus că un alt motiv cheie din spatele costului ridicat al containerelor este legat de costul oțelului. În parte datorită dezvoltării infrastructurii interne, prețul săptămânal al produselor din oțel în China a crescut rapid de la începutul anului trecut la nivelul similar din 2011, potrivit datelor Asociației Siderurgice din China.

Este puțin probabil pentru noi să ne reducem mult prețul containerelor anul acesta, în principal pentru că considerăm că cererea mare de containere nu se va reduce probabil până în septembrie”, a adăugat Mai.

(South China Morning Post)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: