Black Friday 2022 / Cumpărături de 330 de milioane de lei, până la ora 17:40 / Au fost peste 600.000 de tranzacții / Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost 539 lei

black friday Foto: Rawpixelimages | Dreamstime.com

Peste 600.000 de tranzacţii, în valoare de 330 milioane de lei, au fost realizate vineri, de Black Friday, până la ora 17:40.

Minutul de aur a avut loc la ora 7:34 şi a însumat 7.150 de tranzacţii, dublu faţă de ediţia de anul trecut a evenimentului cu cele mai importante reduceri din an.

Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost 539 lei, iar numărul de tranzacţii efectuate cu cardul salvat a fost de aproximativ 424.000, respectiv 69% din total. Valoarea acestor tranzacţii a fost de 202 milioane de lei.

Tranzacţiile achiziţionate cu plata în rate au reprezentat 12% din total plăţi (72.000 de operaţiuni în valoare de 75 milioane lei).

Produsele electro-IT ocupă primul loc în preferinţele românilor, de “Black Friday 2022”, cu categoriile de electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi telefoane. De asemenea, categorii cu creşteri mari ale comenzilor sunt: băuturile, parfumurile şi produsele de îngrijire personală, jucării şi articole pentru copii, voucherele pentru restaurante, servicii medicale, nopţi de cazare, aur şi abonamente pentru companii aeriene.

Datele centralizate de PayU România evidenţiază că, până la ora 17:40, cea mai mare tranzacţie efectuată a fost pentru un produs din categoria Software cu valoarea de 147.621 lei, urmată de o tranzacţie din categoria eTail, cu valoarea de 53.552 lei. Tranzacţia care ocupă locul al treilea în top este din categoria IT&C, cu valoarea de 39.888 lei.

Conform estimărilor Frames, “Black Friday 2022” va genera, în România, încasări de peste 400 milioane de euro, după ce anul trecut, ediţia cu numărul 11 a evenimentului a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai mult.

În România, ziua de “Black Friday 2022” a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a retailerilor au lansat oferte speciale.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: