Biletul unic STB – Metrorex – Trenul „de Otopeni”: Abonamentele vor costa 20 de lei/zi, 210 lei/lună și 2.000 lei pe an

tren, cfr, aeroportul otopeni Sursa foto: G4

Abonamentul metropolitan valabil pentru STB, Metrorex și pentru „Trenul de Otopeni” va costa între 20 de lei pe zi, 210 lei/lună și 2.000 de lei pe an, arată Ministerul Transporturilor care a publicat un Proiect de Ordin pentru integrarea tarifară a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun de la suprafață și din subteran, respectiv a legăturii feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Biletul unic STB – Metrorex – CFR Otopeni ar putea să fie disponibil de la jumătatea lunii, potrivit estimărilor din Ministerul Transporturilor.

Integrarea tarifară STB – Metrorex a devenit operațională în vara anului trecut, iar acum „proiectul pilot” va include și linia feroviară dintre Gara de Nord și cel mai important aeroport al țării. Un bilet comun STB – Metrorex costă 5 lei, un abonament de o zi pentru STB și Metrorex este în prezent 14 lei, iar biletul pentru o călătorie cu trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni este de 4 lei la CFR Călători și la operatorul privat.

„Prin acest proiect de ordin se propune realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul) utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață. Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important. De asemenea, se are în vedere diversificarea ofertei de transport public pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului Henri Coandă la transportul public de călători”, notează Ministerul Transporturilor.

Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 h și 72 h permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar pe ruta Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București -Ilfov, în intervalul orar de valabilitate, începând din momentul validării până în ultimul minut al valabilității pe liniile de transport de suprafață și până la finalizarea călătoriei cu metroul sau trenul.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. 210 lei pe luna? Pe bune? In Viena abonamentul anual este de 365€/an ar veni 1€/zi pe toate mijloacele de transport in comun in șensul in care populația este aproximativ egala si numai are rost sa vb de condiții si salarii. Credeam ca d-l profesor de matematica știe sa fac niște calcule cu cei de la STB dar ce naște din pisici șoareci mănâncă…….

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.