Biletul unic STB – Metrorex – CFR Călători este funcțional pentru București și Ilfov. Care sunt tarifele la bilete și abonamente

Bilet Unic Sursa Foto Ministerul Transporturilor

Biletul unic STB – Metrorex – CFR Călători pentru zona București – Ilfov este funcțional de joi dimineață, a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Biletul/abonamentul metropolitan valabil pentru STB, Metrorex și pentru „Trenul de Otopeni” va costa între 20 de lei pe zi, 210 lei/lună și 2.000 de lei pe an și permite integrarea tarifară a călătoriilor cu mijloacele de transport în comun de la suprafață și din subteran, respectiv a legăturii feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

„De astăzi se poate călători cu un singur bilet sau abonament pe toate mijloacele de transport disponibile în zona București-Ilfov: tren, metrou, autobuz, tramvai și troleibuz! Am semnat Ordinul de ministru necesar. Noile titluri de călătorie sunt valabile pentru intervale de: 24 h/ 72 h/ 1 lună/ 6 luni/ 12 luni. Titlurile de călătorie metropolitane integrate cu valabilitate de 24 de ore și 72 de ore permit oricâte transbordări pe orice vehicul de transport de suprafață, metrou și feroviar doar pe ruta: Gara de Nord (staţia Bucureşti Nord) – Aeroportul Henri Coandă, în regiunea București-Ilfov”, a transmis Grindeanu”.

Ordinul Ministrului Transporturilor care permite extinderea integrării tarifare și pentru transportul feroviar între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial.

„Prin acest proiect de ordin se propune realizarea unui sistem integrat de tarifare, pentru cele trei moduri de transport public (rutier/pe șine, feroviar și cu metroul) utilizate pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat, în primul rând, o accesibilitate mai mare a utilizatorilor transportului public la serviciile oferite de operatorii de transport care își desfășoară activitatea pe această piață. Sistemul de tarifare unic în zona metropolitană București se dorește a fi un proiect pilot care va putea fi implementat apoi la nivelul întregii țări, prin actualizarea cadrului normativ, ținând cont de particularitățile fiecărui centru economic important. De asemenea, se are în vedere diversificarea ofertei de transport public pe raza municipiului București și în zona metropolitană, urmărindu-se ca rezultat creșterea gradului de utilizare a acestuia, încurajarea transportului public de călători multimodal, urmărindu-se ca rezultat scăderea poluării mediului în zonele metropolitane ale importantelor centre economice, prin reducerea volumului traficului rutier, precum și realizarea unei conectări eficiente a Aeroportului Henri Coandă la transportul public de călători”, notează Ministerul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: