Berceni, prima comună din România cu linie de metrou : Primăria Sectorului 4 a finalizat Studiul de Prefezabilitate pentru extinderea Magistralei M 2 Berceni-Pipera dincolo de Centura București. Traseu de trei kilometri cu trei stații în comuna Berceni

Șantier noua Stație de Metrou Tudor Arghezi în prelungirea M 2 Pipera -Berceni Foto: Economedia

Primăria Sectorului 4 a finalizat Studiul de Prefezabilitate pentru extinderea Magistralei M 2 Berceni-Pipera cu încă trei stații în Comuna Berceni, județul Ilfov. Practic, Magistrala M 2, cea mai aglomerată linie de metrou din București trece dincolo de Centura București de unde poate deservi 10 000 călători/zi.

Primăria Sectorului 4 urmează să finalizeze în decembrie lucrările pentru noua stație Tudor Arghezi, la aprox. 500 de metri distanță de Centura București, iar punerea în funcțiune este estimată pentru primăvara anului viitor. Din stația Tudor Arghezi va porni linia extinsă cu trei kilometri și trei stații. Primăria sectorului 4 precizează că, metroul este singurul mijloc de transport care poate prelua rapid un flux mare de călători :  ,,Sectorul 4 al Municipiului București dezvoltă infrastructura de metrou dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, către comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute. Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători. Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi. Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odată edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2.” -Comunicat al Primăriei sector 4. Datele tehnice despre amplasarea stațiilor, soluțiile de edificare vor fi indicate prin studiul de fezabilitate care urmează să fie lansat în licitație.

Contractul pentru studiul de prefezabilitate necesar extinderii metroului în comuna Berceni a fost semnat în noiembrie 2021 cu asocierea Concrete & Design Solutions  pentru 5 milioane de lei şi o durată de realizare de 9 luni. Primarul Daniel Băluță estima, în urmă cu un an că, investiția va ajunge la 400 de milioane de Euro :  ,,Astăzi am semnat studiul de prefezabilitate şi fezabilitate pentru extinderea Magistralei M 2. Cel mai probabil vom avea trei noi staţii şi încă trei parcări tip park&ride. Comuna Berceni va fi prima din România care va beneficia de staţie de metrou. Investiţia pe care deja o derulăm prin Programul Operaţional Infrastructură Mare va fi continuată cu fonduri europene. Durata de realiazare a studiilor este de 9 luni, astfel încât din 2022 vom scoate la licitaţie lucrările pentru execuţie, includem aici şi rame de metrou pentru ca timpul de aşteptare să fie de două minute, două minute şi jumătate. Estimarea teoretică este undeva între 300 şi 400 de milioane de euro” a spus primarul Băluţă.”

Notă : licitația pentru proiectare și execuție nu poate fi lansată fără a avea și studiu de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Visam avioane…
    Asa se iau banii acum, din pix si hartie. Se ncepe proiectul dupa care se opreste “din lipsa de fonduri” si se creioneaza alt studiu. Si tot asa…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.