Băluță de la Sectorul 4 scoate la licitație un contract-cadru de 7 miliarde lei pentru transformare urbană în următorii patru ani. „Noul Bauhaus European – parte a planului de recuperare economica post-pandemie” / Sectorul se împarte în 10 zone de dezvoltare

Metalurgiei Obregia Sursa Foto : Primaria Sectorului 4

Primăria Sectorului 4 din București, condusă de edilul Daniel Băluță, a scos la licitație în SICAP un contract-cadru de 6,98 miliarde lei pentru regenerare urbană, care are ca scop transformarea sectorului conform noilor standarde europene ce vizează sustenabilitatea și reziliența. Sunt vizate de la reabilitare energetică la reconfigurarea rutelor de transport public și pietonal, zonele de recreere, totul combinat cu digitalizare pe scară largă, care să controleze o alocare eficientă a resurselor. Accesul se pune, din ce în ce mai mult, pe dezvoltarea rutelor de transport pietonal și cu bicicleta, pe iluminat digital și eficient, pe sisteme de monitorizare care să garanteze siguranța cetățenilor pe stradă.

Banii, cei 1,4 miliarde de euro, se vor atrași din PNRR, din cadrul altor programe europene, cum ar fi POR 2021-2027, din credite bancare, dar vor fi alocați și din bugetul propriu. Contractul se împarte în mai multe contracte subsecvente, care vor fi gestionare de instituții din subordinea PS4, și care pot merge până la 10% din valoarea contractului mare.

„La nivelul UE a fost lansată inițiativa implementării în statele europene a conceptului ”noul Bauhaus european”, ca parte a planului de recuperare economică post-pandemie. Scopul este ca orașele sa devina neutre din punct de vedere climatic și să ofere o calitate a vieții mai bună, iar Sectorul 4 se constituie ca parte a acestui proiect de dezvoltare urbană. Noul Bauhaus european este un concept dătător de speranță pentru explorarea modului în care putem să trăim mai bine împreună după pandemie. Este vorba despre a combina sustenabilitatea cu stilul, pentru a aduce Pactul verde european mai aproape de mintea și de casele oamenilor. Odată cu noul Bauhaus european, ambiția noastră este de a dezvolta un cadru inovator pentru a sprijini, a facilita și a accelera transformarea ecologică prin îmbinarea sustenabilității cu estetica, constituind o punte între lumea artei și culturii, pe de o parte, și lumea științei și tehnologiei, pe de cealaltă parte. De asemenea, ”noul Bauhaus european” se referă la modul în care trăim împreună, la valorile noastre, la spațiile noastre comune de muncă și de recreere, la experiențele noastre colective și private”, fundamentează PS4 demararea acestui program.

Bauhaus a fost o școală revoluționară de artă, arhitectură și design înființată de Walter Gropius la Weimar, în Germania, în 1919.
Metoda de predare Bauhaus a înlocuit relația tradițională elev-profesor cu ideea unei comunități de artiști care lucrau împreună. Scopul său era de a readuce arta în contact cu viața de zi cu zi și, prin urmare, arhitectura, artele spectacolului, designul și artele aplicate au primit la fel de multă importanță ca și artele plastice. Numele este o combinație a cuvintelor germane pentru clădire (bau) și casă (haus) și este posibil să fi fost menit să evoce ideea unei bresle sau a unei fraternități care lucrează pentru a construi o nouă societate. Printre profesori s-au numărat Wassily Kandinsky, Paul Klee, László Moholy-Nagy și Josef Albers.

În cadrul lucrărilor de regenerare și transformare se vor lua în considerare folosirea unor materiale de construcții naturale, eficiența energetică este menționată peste tot, dar totul ar trebui combinat cu „aspecte culturale si artistice”.

În cadrul acestui program de regenerare urbană, Sectorul 4 se va împărți în 10 zone. Acestea sunt:

Zona 1 delimitată de arterele: Șos. Olteniței – șos Berceni – str Ion Iriceanu;

Zona 2 delimitată de arterele: Șos Berceni – str Turnu Măgurele – str Emil Racoviță – str Nițu Vasile;

Zona 3 delimitată de arterele: str Emil Racoviță – str Turnu Magurele – b-dul Alexandru Obregia;

Zona 4 delimitată de arterele: b-dul Alexandru Obregia – str Turnu Măgurele – b-dul Constantin Brâncoveanu – str Nițu Vasile;

Zona 5 delim de arterele: str Luica – șos Giurgiului – Drumul Găzarului – b-dul Constantin Brâncoveanu;

Zona 6 delimitată de arterele: șos Olteniței – str Nițu Vasile – b-dul Constantin Brâncoveanu;

Zona 7 delimitată de arterele: șos Olteniței – drumul Găzarului – sos. Giurgiului:

Zona 8 delimitată de arterele: b-dul Tineretului – calea Văcărești – b-dul Gheorghe Șincai;

Zona 9 delimitată de arterele: b-dul Gheorghe Șincai – b-dul Dimitrie Cantemir – b-dul Mărășesti – Splaiul Unirii;

Zona 10 delimitată de arterele: b-dul Mărășești – Splaiul Unirii – Piața Natiunile Unite – str Gazelei.

Sectorul 4 din București este „campionul” unor contracte cu valori foarte mari scoase la licitație și cu surse de finanțare foarte clar definite. Ultimul din această serie este cel din aprilie, care prevede alocare a 1,3 miliarde lei doar pentru întocmirea documentației aferente proiectelor de investiții locale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Bauhaus in S4, Artdeco in S1, Gothic in S5, Modernism in S2 si ce mai este nevoie pt salata??

  2. Nu ar trebui să existe o viziune unitară în tot orașul? A cui e ideea cu bauhaus? Au venit mari arhitecți, mari urbanisti în vizită în Berceni? Sau sunt aceiași brontozauri din primărie și aceleași firme de casă ale clanului care au transformat S4 în sectorul kitsch-ului și prafului. Băluță a vorbit și cu ceilalți primari înainte de a pune în practică ideea asta de sifonare a câtorva sute de milioane de euro?

  3. baluta, spaima trotuarelor, creatorul parcarilor ilegale pe trotuar, descrie f frumos urmatorul tun dat cu clanul sportivilor, urbanism zero kitch fara numar, solo solo solo

  4. vai de noi daca baluta reorganizeaza de la a la z lucrurile..zero trotuare ( ca doar saracii merg pe jos) zero spatii verzi, blocuri peste blocuri pasaje pe la geamul lor, transport in comun sa zero, ca e tot pt saraci, sau cel mult niste autobuze din turcia si in rest o parcare perpetua, un deșert ca jmecherii sa duc in snagov..abia astept

  5. E vorba despre orasele de 15 minute,adica impartirea Bucurestiului in acele ghetouri cu bariera din care veti iesi cu masina doar cu plata si cu cerere😃pt a merge in alt sector,la Sinaia sau munte,cu program instalat pe telefon cu alerta ca sa nu depasiti distanta stabilita,cu lumini digitale stradale prin care cu 5G veti fi urmariti,cu camere de luat vederi,etc😂🤣

  6. aoleu vom trai in balutakistan, sectorul 4 devine drive through ..spatii verzi sau starzi pietonale vedem la tv sau in excursiile in europa de vest , forta sportivii fac bani baietii ajuta si la crearea locurilor de munca ( videochat si cefe late 😂😂)

  7. Pe Băluță, impostorul modern al anilor pe care îi trăim, nu-l interesează cetățeanul de rând. Important e să-și construiască iarăși capital de imagine pentru alegerile următoare. Iar la asta pun botul cei care nu văd borduri și trotuare noi în locul unora care puteau sta acolo încă mulți ani. Sistematizarea rutieră a sectorului e în colaps, ideile celor care au pus asta în practică fiind de-a dreptul imbecile, fără vreo doză de logică. E msi simplu să traseze niște linii pe schițe în birourile lor, decât să vină la fata locului să analize foarte corect situațiile și să decidă ce-i trebuie omului care trăiește în zona respectiva.
    Concluzie: Baluță și acoliții lui – niște imbecili chitiți pe mare căpătuială; și le merge pentru că prea suntem prosti, noi cei care acceptăm prosteala asta ieftină.

  8. Când ai bani obținuți din amenzi de circulație și nu ai ce sa mai faci cu ei te gandesri cum sa I sifonezi. Când ai o armata de ” spurcati” vezi politia locala trebuie sa le dai front de lucru.
    I as recomanda sa se ocupe mai mult de salariații lui care ptr o semnătura țin actele cu lunile

  9. Locuitorii sectorului 4 ar trebui sa se unească și sa iasă în strada.
    Prin acesta modernizare, care vor ei sa o facă, vor sa introducă tramvai ” ATENTIE” Tranvai pe str Luica, Turnu Măgurele, Iriceanu Ion etc….
    Ne paste un disconfort total și aglomerație în următorii 5….pina la 10 ani
    Chiar nu ne trebuiesc tramvaie pe aceste șosele.
    Avem autobuze și este chiar foarte bine.
    Treziți-vă locuitori ai sectorului 4.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.