Un studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT) recomandă o densitate minimă a încărcătoarelor pentru mașinile electrice de șapte încărcătoare pe km pătrat distribuite în mod egal în întreaga zonă. De exemplu, un oraș ca Berlin ar necesita, în mod ideal, cel puțin 1.220 de încărcătoare auto pentru a obține o acoperire suficientă pentru vehiculele sale. În România sunt circa 500 de stații de încărcare pentru mașini electrice, dintre care în jur de 100 în București.
De altfel încărcarea mașinilor electrice e mai dificilă în România, din cauza rarității stațiilor de încărcare și pune o greutate în plus pe umerii amatorilor, dincolo de preț, unde, însă, există programe de stat precum Rabla Plus, care asigură printre cele mai ridicate grade de subvenționare din Europa.
ICCT a calculat, de asemenea, timpul de încărcare pentru o mașină electrică comună și a constatat că 48 de minute de încărcare pe zi sunt necesare în Europa și 1,2 ore sau 1 oră și 12 minute în Statele Unite. Acest lucru este, de asemenea, indicativ al impactului partajării autovehiculelor asupra sistemului public de tarifare.
Organizația a observat și că afacerile de încărcare auto electrice încă funcționează din licitații sau solicitări publice, spre deosebire de inițiativele private, și beneficiază de finanțare publică, în timp ce majoritatea celorlalte nu.
ICCT care analizează mai în profunzime Copenhaga, Paris, Madrid, Milano și Gent, iar, ca observație, partajarea automobilelor în capitala Franței este 100% electrică, în timp ce Copenhaga a înregistrat cea mai mare reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (-9% până la -43%), cu împărțirea vehiculelor EV încărcate printr-o rețea electrică alimentată cu energie verde.
Un alt factor este densitatea populației unui oraș pentru a afla ce model de car-sharing ar putea fi cel potrivit. De obicei, totuși, partajarea automată a stațiilor este recomandată în orașele cu mai puțin de 100.000 de persoane, spune ICCT. Studiul sugerează, de asemenea, sprijin financiar și ajutor din partea statului pentru instalarea încărcătorului în orașele și zonele rurale mai puțin populate.