Autostrăzile Moldovei : Ministerul Transporturilor anunță penalizări pentru întârzieri la proiectarea tronsoanelor Pașcani-Suceava și Suceava -Siret din A 7

Protest A8, autostrada moldova Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Proiectarea tronsoanelor de Autostradă Pașcani-Suceava și Suceava -Siret care fac parte din Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani înregistrează, în continuare întârzieri fiind calculate penalizări, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după o întâlnire cu reprezentanții asociației civice ,,Împreună pentru A 8″. Penalizările sunt însă, ridicole, 0,001 % pe zi din valoarea contractelor, adică aprox. 100 de lei/zi. Despre aceste penalizări pentru proiectant, asocierea Search-Egis, Economedia a scris aici. ,, Pașcani – Suceava : 61,86 km și Suceava – Siret : 56,17 km. Ritmul este nesatisfăcător din cauză că prestatorul nu se mobilizează suficient. În acest moment sunt calculate penalizări de întârziere.” a transmis ministrul.

Grindeanu a mai precizat la întâlnirea cu cei doi reprezentanți, Ionel Apostol și Cătălin Urtoi că se lucrează la o modificare a legislației pentru ca, după rezilierea contractelor procedura să fie reluată mai rapid, fără a da, însă mai multe detalii : ,,Am discutat astăzi cu reprezentanții Asociaților care militează pentru construcția autostrăzilor în zona Moldovei. Le-am transmis că lucrăm acum la un cadru legislativ care să nu mai permită blocarea proiectelor de infrastructură. Trebuie să înceteze șantajul pe care îl fac unii constructori. Nu respectă contractele deoarece știu că în cazul unei rezilieri termenele prevăzute de lege pentru reluarea licitațiilor sunt foarte lungi. Acest nou cadru legislativ va ajuta implicit construcția viitoarelor autostrăzi și drumuri expres din Moldova și Bucovina.” Grindeanu, reia practic mesajul transmis astăzi, într-un interviu pentru DC News în care s-a plâns de șantajul constructorilor la adresa companiilor din subordinea Ministerului. În privința lotului 3 Focșani-Bacău din A 7, proiectul tehnic este aproape finalizat în timp ce pentru lotul 4 Bacău-Pașcani (77 km.) proiectantul din Spania (Acciona) revizuiește documentația ca urmare a observațiilor primite de la CNAIR.

Ministerul a prezentat și situația celor două contracte pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectare ale Autostrăzii Unirii A 8 : ,, A8 – Autostrada Unirii

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni:100,14 km
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, continuă investigațiile geotehnice. Pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice.
-Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: 211 km
Au fost elaborate memoriile pentru obținerea acordurilor de mediu.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Balbe Tov. Fost P.M!
    Cand te-ai pus la cascaval trebuia sa ai 5 prioritati:
    1. Lugoj – Deva,
    2. A 7,
    3. A8,
    4. Brasov – Sibiu,
    5. Sibiu – Turda
    5.1. Turda- Bors, continuare pct 5.
    Astea se putea face: unele in doi ani, altele in 4 ani.
    Astea erau prioritatile!
    Si sunteti de doi ani la cascaval si autostrazile sunt desene pe asfalt!
    Si sunt curios daca sunteti capabili sa faceti 20 km de autostrada in 2022!
    Garantez ca nu, pentru ca sunteti incapabili!
    Salvati link!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.