UPDATE Autostrada Unirii (A8). CNAIR a amânat din nou depunerea ofertelor pentru lotul de munte Pipirig – Leghin. Sute de solicitări de clarificări

Pipirig -Leghin Sursa Foto CNAIR

UPDATE 14.30 CNAIR a amânat pentru data de 12 august depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Moțca (Leghin) de pe Autostrada Unirii A8. Amânarea a fost făcută cu numai jumătate de oră înainte de deschiderea ofertelor (ora 15.00).

Directorul CNAIR Cristian Pistol a declarat pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii.

„Sunt peste 400 de clarificări pe lotul Pipirig – Leghin și circa 370 pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni”, a spus el.

Șeful CNAIR se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august pentru lotul Pipirig – Leghin și mai devreme pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni.


Știrea inițială

Compania de Drumuri este așteptată să deschidă, miercuri, ofertele pentru proiectarea și execuția lotului de munte Pipirig – Moțca (Leghin) de pe Autostrada Unirii A8. Pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni, termenul este data de 31 iulie.

Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.

Termenul inițial a fost prelungit pentru a patra oară, după 22 mai, 25 iunie, 4 iulie și apoi 16 iulie.

„,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni, in lungime de aproximativ 23,4 km, din care aproximativ 1,07 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP. Durata contractului este de 30 de luni cu 6 luni etapa de proiectare și 24 luni execuție. Garanția este de 5 ani.

Pe traseul dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru.

Constructorul căruia i se va atribui acest contract va avea obligația să construiască inclusiv două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km, în zona localităților Măgherani (740 m) și Chibed (330 m). Perioada contractuală maxim admisă pentru construcția acestui nou lot al A8 este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). După validarea documentației de atribuire va fi publicat Anunțul de Participare la licitație în cadrul caruia va fi precizată și valoarea estimată a contractului, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.” – directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru urmatoarea faza, etapa de Proiectare si Executie este prevazuta sectorizarea pe urmatoarele Loturi:

Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 – Miercurea Nirajului – Sărățeni;

Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni;

Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău;

Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Gințieș;

Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Gințieș – Pipirig;

Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

„Traseul autostrazii aferent Sectiunii II se desfasoara pe raza judetelor Mures (intre km 22+000 al Tronsonului 1 – km 47+356 al Tronsonului 1), Harghita (intre km 47+356 al Tronsonului 1 – km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2) si Neamt (intre km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2 – km 181+195 (89+000) al Tronsonului 2. Pentru sectorul de autostrada, viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/h. Au fost proiectate 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km si lungimi individuale intre 70.00 m si 940.00 m”, arată Nota de Fundamentare.

Lotul Pipirig – Leghin este al doilea lot lansat în licitație pe secțiunea de munte.

„Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț: Sectiunea II: Miercurea Nirajului – Leghin, km 22+000 – km 181+195: Lot 2c: Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin), in lungime de aproximativ 19,3 km, si include realizarea a 7 tuneluri in lungime totala de aproximativ 1,44 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.

„Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) va avea are o lungime de 19,3 km, iar pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,44 km:

– tunel bidirecțional (490m) situat în apropierea localității Pîțîlingeni
– tunel unidirecțional pe calea 1 (90m) situat în apropierea localității Pîțîligeni;
– tunel bidirecțional (70m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional (130 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel unidirecțional pe calea 1 (80 m) situat în apropierea localităților Pîțîligeni-Stînca;
– tunel bidirecțional cu (300 m ) situat în apropierea localității Stînca

– tunel bidirecțional cu (280 m) situat în apropierea localității Stînca.” -anunța pe 26 aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Loturile PNRR de la capete, Târgu Mureș Miercurea – Nirajului și Târgu Neamț – Leghin sunt contractate cu Nurol și UMB, iar pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Pod Ungheni Consitrans urmează să predea proiectul tehnic.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Alo CNAIR?
    Nu va mai grabiti!
    Așteptam Craciunul 2025 poate reușiți si voi in incompetența voastră!😯

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.