Ministerul Transporturilor pregătește lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, parte din Autostrada Transilvania, joi fiind aprobată documentația tehnică (studiul de fezabilitate revizuit) în cadrul Comitetului Interministerial pentru rețeaua de transport.
Urmează emiterea Acordului de Mediu (trim. I 2022), publicarea indicatorilor tehnico-economici și lansarea licitației pentru proiectare și execuție, cel mai probabil în cursul primăverii.
Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 16 milioane de lei și a durat peste 5 ani. Autostrada va avea indicativul A3 în continuarea proiectului București – Ploiești – Brașov (Râșnov) și nu A13, conform indicativului Autostrăzii Brașov – Bacău. Practic, sectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime de 68 de kilometri, o valoare estimată de 7,5 miliarde lei și cuprinde 4 sectoare, a anunțat joi secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Lungimea autostrăzii este de 68 km și este împărțită în 4 tronsoane:
Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Marsa (DJ105G)
Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) și Arpasu de Jos (DN1)
Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș/ Drum de legătură cu DN1.
Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA.
Pentru tronsonul Brașov – Făgăraș, contractul pentru proiectare a fost semnat în vara anului trecut cu firma Search, termenul de predare fiind de doi ani. După livrarea documentației tehnice, constructorul poate intra direct în teren, explica în 2021 fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă.
„Încă un pas pentru a circula civilizat între Brașov și Făgăraș. Ani de zile a fost ținut la sertar acest proiect, iar momentul de azi marchează un progres important. Licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren. Mai mult, autostrada Făgăraș – Brașov este prima care beneficiază de reforma caietului de sarcini pentru licitație”, spunea el.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: