Asociaţia Pro Infrastructură: Lucrările vor dura 3 ani
Pe cele trei loturi din cele două contracte sunt prevăzute 26 de lucrări de artă, iar lucrările vor dura trei ani, relieful fiind dificil, consideră Asociaţia Pro Infrastructură. „Antreprenorul general (UMB) pregătește terenul pentru excavații și foraje pe dealurile transilvănene. Vă reamintim că suntem la a treia încercare de construire, după rezilierea cu Bechtel și abandonul celor de la Maltauro. Faptul că vedem utilaje noi într-un număr rezonabil ne dă speranțe că a treia oară poate fi cu noroc. Vă putem spune de pe acum că lucrările vor dura minim 3 ani din cauza reliefului dificil. Vor fi construite 26 de poduri și viaducte cu diferite lungimi, săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri. Studiile de fezabilitate au indicat pozițiile mai multor alunecări de teren active. Nu sunt prevăzute tuneluri în această zonă”, anunţa Pro Infrastructură, într-o postare din 31 martie.
Lotul Nuşfalău – Poarta Sălajului cu tunelul de la Meseş, în etapa de evaluare oferte
Cel mai dificil şi scump sector al Autostrăzii A3 Transilvania este Poarta Sălajului-Zalău-Nuşfalău, de 41 de kilometri, care cuprinde şi tunelul de 3 km de la Meseş, judeţul Sălaj. Pentru acest segment cu o valoare estimată de 4 miliarde lei au fost depuse 12 oferte (din care 8 ale firmelor din China şi Turcia), iar desemnarea câştigătorului este estimată în luna august.