Autostrada Transilvania, Lotul „Meseș”: Și Mapa (constructorul lotului Boița – Cornetu de pe A1) a depus contestație la contractul câștigat de Makyol

Autostrada Transilvania A3 Lotul Meseș Sursa foto: Facebook / Cristian Pistol

Turcii de la Mapa, constructorul lotului 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, au depus contestație la contractul câștigat de Makyol pentru „Lotul Meseș” al Autostrăzii Transilvania, cel mai mare contract rutier de la Ministerul Transporturilor. Astfel, pe lângă contestația depusă de WeBuild (Italia), un constructor din Turcia contestă evaluarea CNAIR la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), implicit semnarea contractului cu Makyol (Turcia) în cazul unei respingeri a contestației WeBuild.

În documentația contestației, Mapa respinge declararea ofertei ca neconfomă, recunoaște că a avut o eroare de redactare în ceea ce privește calculul structurii rutiere, dar că ar fi fost și calcule diferite în programul CESTRIN – Centrul de Studii Tehnice al CNAIR, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Valoarea cauțiunii din contestație este de 400.000 de euro. În plus, Mapa susține că a depus contestația în termen, nu calculat de la data transmiterii notificării, 31.10.2024, ci 4.11.2024, data notificării în SEAP.

Contestația MAPA:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, a anunțat directorul general al CNAIR Cristian Pistol.

La CNSC au fost situații pentru contracte mult mai simple în care analiza contestațiilor a durat și două luni, prin urmare rămâne de văzut dacă mai sunt șanse pentru o soluție în cazul ambelor contestații (WeBuild și Mapa) până la sfârșitul anului, decizie care să anunțe posibilitatea semnării sau nu a contractului.

Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.

Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

– Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

– 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată pe 9 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a semnat contractul pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din proiectul PNRR cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. De aici incolo incepe etapa contestațiilor, a contestațiilor la contestatii, a amânarii , a suspndarii, etc.
    Se ternina campania electorala, se termina si frenezia licitațiilor , a inaugurarilor electorale si a tuturor lucrarilor de infrastructură care duhnesc a paraîndărăt!
    Urmează stagnare si sertar!😮😮😡

  2. E bataie de joc, sper turcii incep sa faca razboi comercial pe teritoriul romaniei punand astfel inca in mai multa intarziere proiectele noastre intarziate. Poate nu a fost tocmai ok sa eliminam chinezii de la astfel de licitatii…
    E clar ca inca nu suntem gata sa semnam contract pe acest lot, deci o sa il vedem in 2030 …best case

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.