Autostrada Transilvania: Comisia de Evaluare din CNAIR a propus, din nou, anularea licitației pentru lotul Chiribiș – Suplacu de Barcău. Lotul de 26 km rămâne fără constructor la două decenii după episodul Bechtel

Autostrada A3 Transilvania viaduct Suplacu de Barcău Sursa foto: Captură video

Comisia de Evaluare din Compania de Drumuri a propus, din nou, anularea licitației pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, un tronson cu o lungime de 26 kilometri pe traseul Autostrăzii A3 Transilvania. Asociația Pro Infrastructură (API) publică documentul cu raportul Comisiei CNAIR, decizie care poate fi confirmată sau infirmată de conducerea executivă a Companiei de Drumuri. Este a doua propunere de anulare a licitației, prima fiind în vara anului 2021 ca urmare a ofertelor neconforme (detalii aici). Primele informații despre propunerea de anulare a licitației au venit din partea fostului ministru, Cătălin Drulă, care l-a acuzat pe ministrul Grindeanu de întârzierea proiectului.

CNAIR nu a descalificat oferta Selina ca urmare a certificatului negativ, ci din cauza modului de calcul pentru experiența similară.

„Așa cum vă explicam atunci, Erbașu, câștigătorul inițial, a fost contestat și contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câștigat definitiv descalificarea ofertei Erbașu. Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informații avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiș-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienței similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere. Rezultat automat? Anularea procedurii. Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu știm când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu. Solicităm CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestație”, a transmis Pro Infrastructura.

Pentru lotul vecin, Chiribiș – Biharia, CNAIR încă nu a reușit să relanseze licitația după rezilierea contractului cu Selina.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: