Autostrada Transilvania: CNAIR nu poate semna contractul cu Erbașu pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș / Nurol și Precon au depus contestații la CNSC

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

Contractul pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribș de pe Autostrada Transilvania nu poate fi semnat cu Erbașu după ce constructorii Nurol (Turcia) și Precon (România) au depus vineri contestații la CNSC.

Constructorul român Erbașu a câștigat pe 4 septembrie a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș are 26 de kilometri și include viaductul de 1,7 kilometri de la Suplacu de Barcău (peste un lac de acumulare) aproape finalizat de Bechtel. După contractul Bechtel (fără licitație), Compania de Drumuri a avut trei licitații anulate: în 2016 Corsan, în 2019 Construcții Sibiu și în 30 martie 2023, la licitația câștigată în 2021 de Erbașu.

Pe traseu vor fi construite 19 poduri, pasaje și viaducte, a transmis luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. „Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș  (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Constructorul Erbașu a câștigat contractul cu o ofertă de 884 milioane lei (937 milioane lei estimarea CNAIR), dar contractul poate fi semnat doar dacă nu se depun contestații, a spus și șeful CNAIR Cristian Pistol. „Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș (Autostrada Transilvania )! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.

Ofertele depuse:

1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA (România)

2. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria – România)

3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)

4. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (România).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Foarte bine. Firma Erbasu nu are capacitatea de executare a unei asemenea lucrari. Pai, ce zice Bolovan? Cum sta cu firma Erbasu care face centura pe la Sanmarin- Băile Felix? Poate îl întrebați și pe Fritz de la Timișoara cam cât timp îl tine blocat cu rețeaua de termoficare aceeași firma Erbasu? Cred ca de 3 ani tine blocat multe străzi in TM.

    • Mai vedeti de ăștia pe marele surogat de autostrada Valea Doftanei-Sacele!
      Au semnat contractul pt 20 km dar așteptam anul 2030 sa fie gata!😯

  2. Ar fi bine sa castige Nurol, vedem ca lucreaza bine, au utilaje si muncitori deja in zona respectiva. Alegerea logica ar fi ei. Precon a primit o sansa pe celalalt lot, sigur nu au capacitatea sa faca 2 loturi.

  3. Nici firma Precon (Selina)nu este in stare să facă lucrarea au intirzieri la centura Aleșd, centura Beiuș pistă aeroport Oradea

  4. lucrare “mare” de modernizare retea termoficare in Bucuresti facuta de Erbasu …. se cacaie de 2 ani pe 2- 3 km

    sa stea acasa _ nu au oameni,utilaje putine, program scurt , S si D in vacanta…..

  5. Contestațiile sunt în exces , sunt o frina în desfășurarea investițiilor. Trebuie schimbata rapid legislația. În tarile din vest, or fi tot atâtea contestații cind se face o autostradă ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.