Autostrada Sudului, Filiași-Lugoj : CNAIR a început consultarea publică pentru traseul primului lot, Filiași-Drobeta Turnu Severin/Licitația pentru lotul 4, Caransebeș-Lugoj, rămâne suspendată

Autostrada Sudului Filiași Drobeta Lot 1 Sursa Foto : CNAIR

CNAIR a lansat în consultare publică traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. Primele trei loturi ale ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj au contracte pentru proiectare preliminară semnate, însă pentru lotul 4, Caransebeș-Lugoj a doua licitație pentru studiul de fezabilitate rămâne suspendată. De la Craiova la Filiași (52 km.) profilul este Autostradă, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024.

Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania. (DP Consult, firma lui Mircea Pop, fost director general CNADNR/CNAIR face și proiectarea preliminară a secțiunii București-Alexandria din Autostrada Sudului).

Etapa de consultare publică pentru lotul 1 Filiași -Drobeta Turnu Severin are o durată de doar o săptămână :

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

,,Luni, 01.04.2024, CNAIR a inițiat consultarea publică privind traseul drumului de mare viteză Filiași – Drobeta-Turnu Severin.

Toți cei interesați sunt invitați să completeze un formular (până în data de 08.04.2024, ora 23:59, care poate fi accesat prin linkul de mai jos) și să consulte variantele de traseu care au fost alese în urma finalizării Analizei Multicriteriale a variantelor de traseu – Etapa I.

Informațiile despre acest proiect de infrastructură sunt disponibile la următoarele link-uri:

·        Link Broșură:

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/brosura-DMV-Filiasi-Drobeta

·        Link planuri:

https://cloud.andnet.ro/index.php/s/planuri-dmv-Filiasi-Drobeta

·        Formular:

https://cloud.andnet.ro/index.php/apps/forms/s/yaeYyqayr8zEAzP6Ewz3xyog

Procesul de consultare publică se va desfășura timp de o săptămână, de luni, 01 aprilie 2024, până luni, 8 aprilie 2024 la ora 23:59. Amintim faptul că procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale. Drumul de mare viteză Filiași – Drobeta-Turnu Severin va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Filiași și Drobeta-Turnu Severin, precum și comunitățile învecinate de congestiile din trafic.” -a transmis CNAIR.

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.

Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat (aprilie 2022) licitații pentru patru secțiuni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. O fi cu patru benzi ,dar centura la Racari,Bradesti,Cotofeni,Filiasi nu exista asa ca ce drum expres e daca trece prin localitati cu 50/ora?????
    Grindeanu nu stie ce vorbeste,ca el merge cu avionul la cimisoara.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.