Compania de Drumuri și asocierea DP Consult SA- Explan SRL – Sca Teaha&Fuzesi au semnat miercuri, contractul pentru proiectarea drumului de mare viteză București- Alexandria, secțiune care face parte din Autostrada Sudului. Drumul Național 6 București-Alexandria este una dintre cele mai periculoase șosele din țară, trece prin numeroase localități, configurația este cu o singură bandă/sens și frecvent se produc accidente frontale deosebit de grave. Durata contractului pentru realizarea Studiului de Fezabilitate este de 14 luni, contractul fiind semnat pentru o ofertă de 16 milioane de lei, a transmis ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu : ,, O legătură rutieră modernă între București și Alexandria mai aproape de realizare! A fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate destinat Drumului de mare viteză București – Alexandria. Asocierea de proiectanți români care a semnat contractul la o valoare de 16,12 milioane de lei fără TVA trebuie să finalizeze Studiul de Fezabilitate în 14 luni.
Pe DN 6 București -Alexandria, în 2021, după 10 ani de la primele lucrări a fost deschisă centura Mihăilești, șosea cu o lungime de 3 kilometri, dar care a eliminat cozile din localitate. De asemenea, CNAIR a amenajat la Vitănești în Teleorman două segmente cu acostament lărgit care ar putea fi reconfigurate la sistemul 2+1 iar la Bragadiru se construiește o bretea.
Pentru tronsonul Alexandria -Craiova, CNAIR a semnat la începutul lunii martie cu un constructor din Turcia contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare pentru tronsonul Roșiori -Caracal, un segment cu o lungime de 53 de kilometri. Prima încercare pentru modernizarea acestui segment de pe DN 6 s-a făcut încă din 2011, dar au fost mai multe rezilieri (Romstrade și Tirrena Scavi). Lucrările sunt finanțate din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 18 luni, iar perioada de garanție de 10 ani.