Autostrada spre Moldova: Tronsonul Buzău – Focșani costă 7,2 miliarde lei și are o durată de execuție de 3 ani (indicatori tehnico-economici)

A7 Buzău Focșani Captură Video CNAIR

Pas important pentru licitația de execuție a Autostrăzii Buzău-Focșani: Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici, Executivul urmând să aprobe Proiectul de Hotărâre de Guvern, ultima etapă înainte de lansarea procedurii de achiziție. Licitația va fi direct pentru execuție, ceea ce permite intrarea constructorului în teren la o lună de la semnarea contractului și emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.

Tronsonul Buzău – Focșani este a doua secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani, are o lungime de 82 de kilometri și un cost estimat de 7,2 miliarde de lei, potrivit documentului. CNAIR a decis ca acest sector să fie împărțit în 4 loturi, iar durata de execuție este de 3 ani. Sunt prevăzute peste 40 de lucrări de artă: 23 de poduri, 15 structuri peste autostradă și 3 pasaje peste calea ferată. Pe traseu sunt prevăzute și șase noduri rutiere. Autostrada Ploiești – Pașcani (A7) este cel mai important proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR, cu trei jaloane prevăzute: semnarea contractelor de execuție Q4 2023, execuție a 50% din lucrări la sfârșitul anului 2024 și recepția lucrărilor Q 4 din 2026.

„Traseul autostrăzii este amplasat pe raza administrativă a localităților: Buzău, Râmnicu Sărat, Vadu Pașii, Cochirleanca, Ziduri, Valea Râmnicului, Râmnicelu din județul Buzău și a localităților: Focșani, Odobești, Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Milcovul, Răstoacă, Vânători, Câmpineanca, din județul Vrancea.

Suprafață totala a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrările autostrăzii este de 1.138 ha, aparținând atât proprietății domeniului public national și local cât și persoanelor fizice și juridice.

Principalele soluţii tehnice

Soluțiile tehnice adoptate au la bază normele, normativele în vigoare, investigațiile și studiile de teren topografice, geotehnice, hidrologice și hidraulice, studiul de trafic, determinări de laborator și calcule de dimensionare specifice.
Elementele geometrice în plan și în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteza de proiectare de 140 km/h.

Traseul în plan

Traseul în plan are lungimea de 82,44 km, este împărțit în 4 loturi:
-Lotul 1 km 0+000 – km 4+600 – Buzău (Autostrada Ploiești – Buzău) – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2), cu lungimea 4,60 km;
-Lotul 2 km 4+600 – km 35+400 – Vadu Pașii (Drum de legătură către DN 2) – Ramnicu Sărat (DN 22), cu lungimea 30,80 km;
-Lotul 3 km 35+400 – km 71+500 – Ramnicu Sărat (DN 22) – Mândrești Munteni (DN 23), cu lungimea 36,10 km;
-Lotul 4 km 71+500 – km 82+440 – Mândrești Munteni (DN 23) – Focșani Nord (DN 2), cu lungimea 10,94 km”, se arată în Nota de Fundamentare.

În funcție de parcursul Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și validarea documentației de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), licitația pentru execuția Autostrăzii Buzău-Focșani ar putea fi lansată la începutul lunii viitoare.

Pentru tronsonul Ploiești – Buzău, prima secțiune a Autostrăzii A7, CNAIR a prelungit termenul pentru desemnarea câștigătorilor până la data de 22 februarie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cred ca acesta e episodul 2 din celebrul film A 7!
    Episodul 1 nu a inceput!
    Nici nu se stie daca va incepe pana cand termina Grindeanu mandatul!
    🤣

    • Cred ca se vor termina si blamatele SF-uri Pascani-Suceava- Siret, inclusiv intarzizatele de pe A8 si CNAIR nu va fi capabila sa semneze contractele pe 1-2-3-si 4 de pe A7…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.