Compania de Drumuri a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Buzău-Focşani de pe Autostrada A7 Ploieşti- Paşcani, lotul cu o lungime de 82 de kilometri având o valoare estimată de peste un miliard de euro (5,2 miliarde lei). După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, într-o procedură accelerată ar putea fi lansată şi licitaţia pentru execuţie până la sfârşitul anului. De asemenea, CNAIR a prezentat şi prima machetă virutuală (randare) cu traseul Autostrăzii A 7 Buzău- Focşani. Vor fi construite peste 40 de poduri şi pasaje, 6 noduri rutiere cu o lungime a bretelelor de 38 km., spaţii comerciale care vor fi concesionate pentru benzinării sau restaurante şi 22 de staţii de încărcare pentru maşini electrice :
Autostrada Virtuală Buzău- Focşani (proiectant Consitrans) :
,,Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Autostrada Buzău-Focșani” care va avea o lungime de 82.44 km.
Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focșani, în zona de Est, între DN 2 si DN 2D. Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale județelor Buzău și Vrancea și va tranzita 16 localități. În județul Buzău: Municipiul Buzău, Comuna Vadu Pașii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Râmnicului, Comuna Râmnicelu, Municipiul Râmnicu Sărat.
În județul Vrancea: Comuna Sihlea, Comuna Gugești, Comuna Slobozia Ciorăști, Comuna Milcovul, Comuna Răstoaca, Comuna Vânători, Comuna Câmpineanca, Orasul Odobești, Municipiul Focșani. ” a transmis CNAIR.
Până la lansarea licitaţiei pentru execuţie, proiectul mai trebuie să obţină încă trei avize : în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.
Pentru primul tronson,
Ploieşti- Buzău, Compania de Drumuri încă evaluează cele 39 de oferte depuse pentru execuţia clor trei secţiuni. După desemnarea câştigătorilor dacă nu vor fi întârzieri mari din cauza contestaţiilor, lucrările ar putea începe chiar din primăvară, de la semnarea contractului constructorii urmând să intre în şantier în cel mult o lună.
Autostrada A 7 Ploieşti – Paşcani (aprox. 320 km.) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanţat prin PNRR, cu termen limită de finalizare august 2026. Valoarea estimată a celor patru loturi este de 3,8 miliarde Euro, însă solicitarea de finanţare prin PNRR este de doar 1,7 miliarde Euro dintr-un total de aproape 3 miliarde E care include şi cei 42 de km. din Autostrada Transilvania, cei 60 de kilometri ,,capetele” A 8 şi secţiunea cu tuneluri de pe A 1 Lugoj- Deva.