Constructorul turc Mapa – Cengiz a solicitat suplimentarea prețului pentru finalizarea tronsonului 2 din autostrada Sibiu – Pitești cu 23% pentru lucrările care mai sunt de executat, potrivit unui anunț postat pe e-licitatie.ro, scrie Turnul Sfatului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Acest procent înseamnă aproape un miliarde de lei fără TVA – 977,5 milioane de lei.

Astfel, de la valoarea inițială a contractului, de 4,25 de miliarde de lei, fără TVA, se ajunge la 5,22 de miliarde de lei.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Motivele pentru care s-a cerut suplimentarea contractului cu aproape un sfert din valoarea contractului țin de ”criza economica post-COVID,  criza energiei și criza suplimentara ca urmare a conflictului militar din regiunea Marii Negre”, potrivit documentului.

„Circumstanţele imprevizibile care au condus la necesitatea iniţierii modificării în cauză şi argumentele care justifică încadrarea în prevederea legală, conform prevederilor art. 221 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare sunt prezentate in cadrul OUG 64/2022 cu modificarile si completarile ulterioare. Cu privire la Circumstanţele imprevizibile, potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (1) din O.U.G nr. 64/2022 și celor din expunerea de motive a actului normativ, Guvernul României a identificat trei cauze ce au condus la declanșarea crizei pe piața construcțiilor și blocarea implementării proiectelor de infrastructură, respectiv: a) criza economică post-COVID; b) criza energiei; c) criza suplimentară ca urmare a conflictului militar din regiunea Mării Negre”, scrie în document.

Citește integral pe Turnul Sfatului.