Autostrada Sibiu-Făgăraş : CNAIR a suspendat licitaţia şi pentru lotul 1 după contestaţia Astaldi. Constructorul italian reclamă erori în documentaţia tehnică şi formulări neclare precum ,,termene rezonabile”

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri a suspendat licitaţia şi pentru primul lot al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş după ce constructroul italian WeBuild (Astaldi) a depus o contestaţie la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Licitaţia pentru lotul 1 Sibiu (Boiţa) -Avrig-Mârşa cu o lungime de 14 km. a fost lansată în SEAP pe 9 august cu o valoare cuprinsă între 2 şi 2,4 miliarde lei (detalii aici).

Practic, primle trei loturi ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraş au licitaţiile pentru proiectare şi execuţie suspendate în timp ce pentru lotul 4 (Sâmbăta de Sus-Făgăraş, 16 km.) procedura este în derulare cu depunerea ofertelor până la noul termen, 1 martie 2023, anterior termenul limită era 13 octombrie 2022. Despre suspendarea licitaţiilor pentru loturile 2 şi 3, Economedia a scris aici.

În contestaţia depusă la CNSC, Astaldi reclamă documentaţia cu erori a CNAIR, refuzul de a oferi răspunsuri la clarificări sau răspunsuri contradictorii, impunerea unor lucrări în afara caietului de sarcini sau formulări care lasă loc la interpretări precum ,,termene rezonabile” care nu ar trebuie să se regăsească într-o procedură atât de riguroasă.

Într-o clarificare, CNAIR transmite antreprenorului că, ,, iii. referitor la termenele de aprobare al Inginerului pentru documentaţia privind siguranţa circulaţiei…iv. de aprobare al Beneficiarului pentru documentaţia privind siguranţa circulaţiei precizăm că Beneficiarul şi Supervizorul vor acţiona cu diligenţă, astfel încât, să nu se extindă termenele contractuale. În acest sens, Autoritatea contractantă menţionează că aceştia vor aproba livrabilele într-un termen rezonabil, astfel încât să se evite întârzieri în implementarea contractului…”

Captură contestaţie Astaldi Lot 1 Sibiu – Făgăraş

 

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului. Pe 24 noiembrie 2022 a fost publicată licitaţia pentru proiectarea A 13 Braşov –Bacău.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.