Compania de Drumuri a deblocat şi licitaţia pentru Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraş după o suspendare de aproximativ trei luni. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 3, Arpaşu de Jos – Sâmbăta de Sus (18 km), este 28 februarie, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Anterior, CNAIR reluase procedura de achiziţie şi pentru Lotul 2 Avrig – Mârşa (lotul cu bardoul), de asemenea suspendat după o contestaţie admisă a constructorului WeBuild (Astaldi). Pentru lotul 1, Sibiu (Boiţa) – Avig cu o lungime de 14 kilometri, licitaţia rămâne, deocamdată, suspendată, iar pentru Lotul 4 CNAIR ar urma să finalizeze evaluarea celor şase oferte primite de la constructorii Automagistral (Ucraina), BogArt-Coni (România), Ictaş, Makzol şi Mapa (Turcia) respectiv Asocierea Strabag -Geiger.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.