Autostrada Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București judecă miercuri, 17 mai, contestația Danlin la contractul pentru lotul 3, singurul tronson fără constructor de pe Autostrada Moldovei

Ploiești -Buzău

Curtea de Apel București judecă miercuri, 17 mai, contestația Danlin la clarificarea pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, potrivit portalului instanței. După două amânări, pe 10 și 12 mai, și o cerere de abținere a unei judecătoare din complet (solicitare respinsă), CAB ar putea debloca, într-un final, contractul pentru lotul Pietroasele – Buzău, ultimul lot de pe A7 fără constructor. Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani este cel mai mare proiect rutier finanțat din PNRR, iar termenul-limită de finalizare este august 2026.

Licitația pentru execuția secțiunii Ploiești – Buzău (loturile 1, 2 și 3) a fost lansată pe 1 iunie 2021, iar după mai multe contestații la CNSC și Curtea de Apel București, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol câștigătorii contractului pentru lotul Pietroasele – municipiul Buzău (14 km). Fără lotul 3, nu se va putea asigura descărcarea din lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) și legătura pe A7 cu Lotul 4 unde lucrează UMB. Lotul 1 Ploiești – Mizil (21 km) este construit aproximativ 10-11%, cu întârzieri majore ale Asocierii Pizzarotti – Retter, dar și probleme pe teren cauzate de studiul de fezabilitate cu erori, iar pe lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km). Asocierea bulgaro-română Trace – Coni este la 15%.

Astfel, durata de evaluare a CNAIR și ulterior contestațiile (de la Selina, primul constructor desemnat în februarie 2022) a depășit durata de execuție de 20 de luni.

„Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestației a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Curtea de Apel București judecă, judeca si iar judeca.
    Miercuri, 17 mai va mai da o amănare pentru ca judecatorii nu au nevoie de autostrazi!😎

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.