Autostrada Ploiești-Buzău : constructorii loturilor 1 și 2 au primit Autorizațiile de Construire pentru relocarea rețelelor de pe traseu. Diferență de progres pe cele două șantiere

Ploiești -Buzău

Constructorii primelor două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău au primit Autorizațiile pentru lucrările necesare relocărilor de rețele de pe traseu. Astfel, Ministerul Transporturilor a autorizat lucrări pe Lotul 1 Ploiești (Dumbrava) -Mizil, șantierul asocierii Pizzarotti -Retter Projectmanagement respectiv Lotul 2 Mizil-Pietroasele unde lucrează asocierea româno-bulgară Coni-Trace. Autorizație pentru relocarea utilităților a fost emisă și pentru Lotul 3 Pietroasele-Buzău, tronson de 14 kilometri, deocamdată fără contract de execuție semnat, câștigătorul turc Nurol fiind contestat de Danlin (detalii aici).

Pentru Lotul 1 Ploiești-Mizil cu o lungime de 21 de kilometri se autorizează lucrări de 994 mii lei : ,,Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe teritoriul unităților administrativ teritoriale ale localităților Dumbrava, Drăgănești, Tomșani și Colceag, județul Prahova. Lucrări de relocări/protejări rețele – conform proiectelor avizate de beneficiarii utilităților și legislației în vigoare”. Durata de execuție este de 2 luni de la data începerii lucrărilor.

Pentru Lotul 2 Mizil -Pietroasele cu o lungime de 28 de kilometri se autorizează lucrări de 1,4 milioane lei : ,,Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe teritoriul unităților administrativ teritoriale ale localităților Baba Ana județul Prahova, Săhăteni și Stâlpu județul Buzău. Lucrări de relocări/protejări rețele – conform proiectelor avizate de beneficiarii utilităților și legislației în vigoare”. Durata de execuție este de 2 luni.

Situația pe cele două șantiere : 

Pentru Lotul 1, Ploiești-Mizil (21 km.), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate (despre descoperirile arheologice detalii aici). Raportul CNAIR arată un progres de doar 1,5 %. 

Pentru Lotul 2, Mizil-Pietroasele (28 km.), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august (detalii aici). Raportul CNAIR arată un progres de 7,5 %.

Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:

Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.

Lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Lotul 1, A7 (Dumbrava – Mizil)

Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare.

Lotul 2, A7 (Mizil – Pietroasele)

Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, 2 noduri rutiere și 2 spații de servicii.

Lotul 3, A7 (Pietroasele – Municipiul Buzău)

Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri și pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de întreținere și 2 spații de servicii.

 

 

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.