Autostrada Pașcani – Suceava, lot 1: WeBuild a depus contestație la CNSC și acuză CNAIR că a modificat documentația după lansarea licitației

Autostrada Pașcani Suceva Lotul 1 (1)

Constructorul WeBuild (Italia) a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) licitația pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii Pașcani – Suceava, cu o lungime de 33 kilometri, și acuză Compania de Drumuri (CNAIR) că a modificat documentația după lansarea licitației. Licitația pentru Lotul 1 (33 km) a fost lansată în iulie, valoarea totală estimată a contractului fiind între 3,88 – 4,3 miliarde lei. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 5 septembrie, prelungit ulterior pentru 19 septembrie respectiv 11 octombrie 2024.

WeBuild afirmă, în cadrul contestației, că CNAIR a modificat criterii de atribuire referitoare la cerințe privind protecția mediului și a reciclării/reutilizării deșeurilor de pe șantier.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii Pașcani – Suceava (33 km) prevede 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Autostrada Pașcani- Suceava

Contractul este finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani – Suceava (62 de km) are o valoare estimată (construcție) de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.

Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent:

– Lotul 1 (33 km): Nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;

– Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29. Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă:

Pe traseu vor fi construite inclusiv:

– 23 de viaducte
– 37 de pasaje
– 12 poduri
– 8 parcări
– 2 Centre de Întreținere și Coordonare
– 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum de acces în DN29”.
Traseul va începe din nord-vestul municipilui Pașcani (km 77+393 al Autostrăzii A7) și se va desfășura până în estul Municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava, unde se conectează cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava-Siret) care va face legătura și Punctul de trecere a frontierei Siret.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pas cu pas CNAIR!
    Amânări,
    Prelungiri,
    Suspendari,
    Modificari.
    Urmează modificarea modficarii după judecarea contestației?
    😵

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.