Autostrada Moldovei: Proiectantul a predat studiul de fezabilitate pentru tronsonul Focşani – Bacău / Licitaţia pentru execuţie ar putea fi lansată la începutul anului viitor

FORAJE pe Autostradă

Studiul de fezabilitate şi studiul geotehnic pentru autostrada Focşani – Bacău au fost predate Companiei de Drumuri, estimarea pentru licitaţia de execuţie fiind pentru începutul anului viitor, a anunţat Adrian Covăsnianu, fost secretar în ministerul Transporturilor.

Practic, al treilea tronson al Autostrăzii Moldovei A7 face un pas important, următoarele etape până la lansarea licitaţiei pentru construirea şoselei de mare viteză dintre Focşani şi Bacău (96 km) fiind obţinerea Acordului de Mediu şi Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Covăsnianu, fondator al Asociaţiei civice Moldova vrea Autostradă și numit în funcţia de secretat în Transporturi în timpul mandatului fostului ministru Cătălin Drulă, a prezentat într-o postare pe Facebook situaţia „la zi” a celor patru tronsoane de autostradă dintre Ploieşti, Bacău şi Paşcani:

„1. Ploiești-Buzău (63,25 km) Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată. În continuare suntem în etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Sunt foarte multe clarificări și procedura va mai dura luni bune!

2. Buzău-Focșani (82,44 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare. S-au predat Studiul de Fezabilitate+Studiu geotehnic de către proiectant în varianta ce include observațiile CNAIR. Consider că dacă depășim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie iar in noiembrie se poate obtine Acordul de Mediu.

3. Focșani-Bacău (96,05 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare S-a respectat termenul de predare și săptămâna aceasta s-a consemnat predarea în format electronic a Studiului de Fezabilitate+Studiul Geotehnic. Se lucrează la documentația de mediu și se estimează că în luna decembrie 2021 vom putea obține Acordul de Mediu. Ulterior într-o manieră super accelerată se aprobă HG de indicatori tehnico-economici si in trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitatia de executie.

4. Bacău-Pașcani (77 km) Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare. Campania de foraje geotehnice continuă cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteză dintre A7 și A8. Se lucrează cu 2 foreze în zonă…Din 2022 se poate lansa procedura pentru licitatia de Executie a acestui proiect”.

În mai, la lansarea licitaţiei pentru primul tronson A7 Ploieşti – Buzău, fostul ministru Cătălin Drulă preconiza că până la sfârşitul verii va fi scos la licitaţie pentru execuţie şi al doilea tronson, Focşani- Bacău, procedură care încă nu a început. „A7 este coloana vertebrală a Moldovei. 320km de la Pașcani pâna la autostrada A3 București-Ploiești (Dumbrava), trecând pe lângă Bacău, Adjud, Focșani și Buzău. A7 este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus în PNRR. Ne propunem ca până la sfârșitul verii să scoatem la licitație sectorul Buzău-Focșani, iar până la sfârșitul anului Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani”, scria pe pagina sa de Facebook, Cătălin Drulă.

Pentru Autostrada Unirii – A8, pe sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211 km), proiectantul Acciona din Spania este aşteptat să predea documentaţia tehnică refăcută pentru tronsoanele de la capete, Târgu Mureş – Miercurea Nirajului respectiv Leghin- Paşcani, cele două segmente fiind incluse la finanţare în PNRR. În privinţa podului peste Prut de la Ungheni (investiţie de aprox. 800 milioane lei), estimarea pentru lansarea licitaţiei de proiectare şi execuţie este sfârşitul anului viitor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: